Rufus Wainwright: Out Of Game (Decca/Universal)
Americký spevák a skladateľ Rufus Wainwright je nesporne jedným z najväčších talentov posledného desaťročia, aj keď nie vždy dokázal svoj talent dokonale zúročiť. Jeho najnovší album Out of Game sa označuje ako comebackový. Nielen tým, že sa spojil s producentom Markom Ronsonom, ktorý je dnes synonymom úspechu, ale že po výletoch do opery alebo zhudobňovaní Shakespearových veršov nahral  klasický pesničkový album, ktorý pripomína jeho prvé songwriterské albumy vrátane toho najlepšieho Poses (2001). Rufus stále nádherne spieva, v jeho hlase je niečo sinatrovské, a keď sa nedá priveľmi  strhnúť svojím talentom a nepreháňa s komplikovanými harmonickými a melodickými postupmi, dokáže skladať aj jednoduché melódie. Singel Out of Game je jedhoducho dokonalý pop song, bodaj by takých pesničiek bolo na tomto albume viac.
4/5

Van Halen: A Different Kind of Truth
(Interscope Rec.)
Rodinný podnik Van  Halenovcov sa v roku 2006 rozrástol o tretieho nositeľa tohto priezviska, syna gitaristu Eddieho – basáka Wolfganga a cestu späť si našiel aj spevák, legendárny David Lee Roth. Osud, či skôr podpísané zmluvy s rôznymi vydavateľmi kapely a Rotha, však nedovolili vydať album skôr, ako v tomto roku. A tak sa šampanské, ktoré si po Rothovom príchode dali fanúšikovia vychladiť, aby oslávili titul A Different Kind of Truth, stalo celkom dobrým ročníkom. Konečne mohlo vystreliť až pred vyše mesiacom – po viac než 26 rokoch od posledného spoločného albumu tejto zostavy. Rana síce nejak extra neohúrila, zátka nerozbila luster, ale to, čo nakoniec vytrysklo, nebolo zlé. Tí, ktorí majú radi archívne šampanské tejto značky, budú spokojní. Jeho chuť poznajú a vedia, že aj keď ich ničím novým neprekvapí, určite nesklame.
4/5
.ľuboš Houška

Kishi Bashi: 151a
 (Joyful Noise Recordings)
Prvé štyri skladby ma od vypočutia tohto debutového albumu odrádzali. Znejú mi násilne. Ale potom sa repertoár presvedčivým spôsobom zvrtne k štýlu The Beach Boys z obdobia Pet Sounds. Nemá ďaleko ani k tvorbe 10cc z rokov 1972 – 75.  Najmä sólovým i zborovým chlapčenským spevom v intenciách sunshine popu 60´s. V inštrumentácii zase počuť vplyvy štýlov baroque pop, art rock, pospájaných trošku experimentálnym spôsobom, podopretých brilantnými aranžmánmi. A za tým je v podstate iba jeden človek, spevák, skladateľ, aranžér, multiinštrumentalista, predovšetkým  huslista, americký Japonec Kaoru Ishibashi, vystupujúci pod pseudonymom Kishi Bashi (spolupracoval s Reginou Spektor, Of Montreal.)  Vrcholom albumu sú skladby Atticus, in the desert, I am to antichrist to you – orchestrálne i elektronické, klasické aj moderné  a ... nádherné.
4/5

Trust: TRST
(Arts & Crafts)
Maya Postepski je mlčanlivá klávesistka synth-popového tria Austra a Robert Alfons je strohý manekýn, ktorý rád vyspievava zastretým hrdelným hlasom svoje temnoty. Pod názvom Trust spolu zhmotňujú svojské poňatie dekadentnej sexuality vynárajúcej sa len pod rúškom tmy v zapadnutom industriálnom klube. Na TRST dvojica vypúšťa do noci doppelgängerov, napĺňajúcich svoje najtajnejšie chúťky a súčasne vytvára autentický pohľad na strach z nepoznaných zákutí vlastnej mysle. Špinavosť Alfonsovho barytónu dokresľuje dokonalú chytľavosť Dressed for Space, drsný trip Bulbform, no rovnako účinne pôsobí v intímnejšej Heaven. Zvukovo Trust neprinášajú nič nezvyčajné, čo by už nevzniklo v osemdesiatych rokoch, no všadeprítomná a zároveň amorfná osobnosť Alfonsa je veľmi uveriteľným, priam masochisticky extatickým zážitkom. Postepski a Alfons majú čo povedať do gotického synth-popu a robia to fantasticky.
4/5