Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Trampoty krásnej ženy

.elena Akácsová .časopis .lifestyle

My krásne ženy to máme neuveriteľné ťažké. U mužov ľahko dosiahneme všetko, čo potrebujeme, má to však aj opačnú stránku mince. Ostatné ženy nám to nikdy neodpustia a budú nás nenávidieť.

Naposledy, keď som letela do New Yorku, podišla ku mne letuška s fľaškou šampanského: „Toto je od kapitána, chcel vás privítať na palube a zaželať vám krásny let!“ vysvetlila mi. Možno si teraz myslíte: aké milé prekvapenie. Áno, milé to bolo, ale žiadne prekvapenie. V každom prípade nie pre mňa!
Týmito slovami sa začína článok externej dopisovateľky britského bulváru Daily Mail Samanthy Brickovej, ktorá pravidelne píše o Francúzsku, kam sa vydala, najmä však intímne spovede o sebe a svojich životných peripetiách. Písala už o tom, ako využíva svoj sexappeal pri pracovných kontaktoch s mužmi, ako sa rozvádzala a znovu zamilovala, ako bola v detstve obézna a aj keď dávno schudla, dodnes sa nevie zbaviť strachu z tučnoty a ak k nej príde na návštevu niekto tučnejší, neponúka mu repete ani dezert. Ešte nikdy však nespôsobila svojím článkom taký tajfún v médiách a na sociálnych sieťach, ako začiatkom apríla, keď sa v Daily Mail vysťažovala na nenávisť, ktorú pre svoju krásu pociťuje od žien.
V siahodlhom článku podrobne opisuje, ako ju muži zastavujú na ulici, dávajú jej kvety len tak, pretože im skrášlila deň, platia účty a posielajú v bare drinky. Uznáva, že nie je žiadna modelka, ale sebavedomo dodáva, že je vysoká, štíhla blondínka, ktorej často hovoria, že je krásna. Krása jej otvára dvere, ale rovnako často jej tie dvere niekto zabuchne pred nosom. A ten niekto sú väčšinou ženy. To ilustruje na niekoľkých príkladoch zo svojho susedského aj profesijného života, keď bola pre svoju krásu diskriminovaná závistlivými šéfkami.

.nenávistná internetová smršť
Pár hodín po uverejnení článku sa začalo niečo šialené. Autorka sa dočkala len za jeden deň viac ako tritisíc reakcií, odvtedy sa to takmer zdvojnásobilo. Väčšina ľudí, najmä žien, sa Samanthe vysmiala, vraj sa má pozrieť do zrkadla, pretože vôbec nie je krásna, nie je ani len pekná, je priam škaredá ako pes, navyše je komická, nafúkaná, hlúpa, egocentrická, arogantná krava, ktorá trpí sebaklamom. Istá žena dokonca navrhla, odkazujúc na jej priezvisko Brick (tehla), ubiť ju tehlami.
Samotný článok si prečítalo neuveriteľných 1,5 milióna ľudí aj vďaka tomu, že skutočná búrka okolo nej sa strhla na sociálnych sieťach. Na Facebooku ho zdieľalo 50 000 ľudí, na Twitteri to bola druhá najdiskutovanejšia téma (predbehla ju len raperka Nicki Minaj), doslova milióny ľudí skloňovali jej meno vo svojich tweetoch a robili si z nej rôzne viac či menej nechutné žarty. Nezaostali ani rôzni komici, celebrity, komentátori v médiách, vyrojilo sa množstvo jej upravovaných obrázkov a videí na youtube.
Samantha na druhý deň napísala ďalší článok o tom, ako celý deň preplakala, keď čítala nenávistné a škodoradostné reakcie, ktoré zahlcovali diskusie aj jej mailbox, ale čím viac jej nadávali, tým viac sa utvrdila vo svojom názore. Nenávidia ju pre jej krásu! Dostala sa do televízií, blogov i do serióznych novín najprv v Británii a potom i do Ameriky a celého sveta. Psychológ Gill Bloxman v Daily Mail publikoval článok o narcizme, v ktorom tvrdil, že väčšina z nás má narcizmus v sebe, ona ho má len trochu nezdravý a je úprimná. Samantha napísala ďalší článok, v ktorom vysvetľuje, že jej sebavedomie má jednoduché vysvetlenie – podporu u prvého muža života – otca, u ktorého ona bola napriek rozvodu rodičov vždy číslo jedna. V rannom vysielaní ITV sa do nej pustili dvaja moderátori aj pozvaná psychologička. Presviedčali ju, že to, čo na nej iné ženy irituje, nie je krása – krásna psychologička to dokumentovala na sebe, ona sa nikdy nestretla s nenávisťou menej pekných žien – ale arogancia, prípadne iné Samanthine vlastnosti. Bola z toho hádka v priamom prenose. Najnovším výsledkom celej tejto aféry je pozvanie Samanthy Brickovej do reality šou Celebrity Big Brother za veľmi slušný honorár.

Krása je zbraň
Čo sa stalo, že z pomerne hlúpeho článku, akých sú v bulvári tisíce, sa vykľula takáto senzácia? Čím všetkých tak vytočila? Podľa nemnohých, ktorí sa jej zastali, ľudí dráždi najmä jej nekonečné sebavedomie, teda presne to, čo sa mnohé ženy učia zo sebazdokonaľujúcich príručiek a nikdy to nedosiahnu. Preto neveria ženám, ktoré mali to šťastie, že ho dostali bezprácne do vienka rovnako ako krásu, prípadne namiesto nej. Sebavedomie sa u nás nenosí a zdá sa, že ani inde vo svete. Niektoré novinárky, lebo najmä ženy si na nej poriadne zgustli, jej odkázali, že kráse svedčí skromnosť a pochybnosti a dávali jej za príklad Agelinu Jolie, ktorej krásu spochybňuje len herečka sama. Tá na rozdiel od Samanthy rozhodne nemala idylický vzťah s otcom a v mladosti podliehala samovražedným depresiám, takže je na mieste otázka, kto by si mal koho radšej zobrať za vzor. Samantha sa bráni tým, že aj herečka Gwyneth Paltrow, keď na blogu propagovala svoje skrášľovacie produkty, sa stretla sa s podobnou nenávistnou reakciou žien.   
Samantha skutočne nie je žiadna oslnivá mladá kráska. Niet však dôvodu jej neveriť, že má v sebe naozaj zvláštny sexappeal, ktorý dráždi mužov aj ženy. Mužov pudí robiť jej láskavosti a skladať komplimenty, čo, samozrejme, irituje ženy, najmä tie, ktoré sa ňou takto cítia byť bezprostredne ohrozené. Či už tým, že im uchmatne muža, alebo že získa ničím nezaslúžené výhody. Krása, alebo skôr sexappeal je zbraň ťažkého kalibru. Treba s ňou vedieť narábať, a to veľmi opatrne. A príliš sa nečudovať, že keď z nej strieľame, stávame sa zároveň terčom pre zbrane iných.

Samanta Brick/
Štyridsaťjedenročná nezávislá publicistka a televízna konzultantka z Birminghamu žije so svojím druhým manželom a jeho synom na francúzskom vidieku. Píše pre Daily Mail a ďalšie noviny a magazíny o francúzskom životnom štýle a o svojom súkromnom živote. Píše aj blog French Housewife. Chystá sa vydať prvú knihu, ktorá vychádza z jej skúseností v televíznej brandži v Británii aj v USA. V televízii pracovala takmer dvadsať rokov na rôznych programoch, dokumentoch a reality šou, okrem iného aj pre ITV, BBC, Chanel 4, MTV, FOX či Discovery. 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite