najčítanejšie

  1. Nebude to guláš
    prečítané 3005x
  2. Protestmi k revolúcii?
    prečítané 2391x
  3. Prezident?
    prečítané 1287x
  4. Gorila je problém
    prečítané 644x
  5. Egyptu hrozí biblická katastrofa
    prečítané 604x

články

rss

Historické nie Grécku

Rozhodnutie nášho parlamentu, že Slovensko sa nepripojí k pôžičke Grécku, je prelomové – a zaslúži si potlesk. Urobili sme nielen rozumnú voľbu, ale najmä solidárnu službu celej Európe.

.štefan Hríb

16. august 2010 | prečítané 8988x | reagovalo 19 ľudí

...pokračovanie nájdete v aktuálnom čísle na stánkoch

.vstup do on-line vydania.

priemerné hodnotenie: 4.4  ~  hodnotilo: 417
 
1 2 3 4 5

ohodnoťte článok od 1 do 5

Diskusia (19)

  1. .pravica a populizmus od .martinMal | 26. august 2010 13:21

    je mi velmi luto, ze nasa pravica zacina cervenut, a to az tak, ze nedokaze rozoznat skutocne hodnoty EU a potrebu zachovania stability Eura od tzv. pozicky Grecku. Tu nejde o grecko, ale o Europu, o nasu menu, tu ide o nadhlad, ktory zial, slovenskej pravici zacina akosi nesmierne chybat a stava sa ciernou dierou a hanbou pravicovych sil v nasom priestore. Ze pan Hrib sa snazi o taketo subjektivne hodnotenia, ma vobec neprekvapuje. Len ho prosim, ayb sa on i jeho priatelia konecne uz spamatali. Ide nam o Slovensko - tak, ako sa dokazalo posunut dopredu pred vyse styrmi rokmi, ocakavame aj dnes. Prosim zacat pracovat a nie smerovat k tvrdemu populizmu, ktory priam prysti z clanku pana Hriba.

  2. .grécko od .stanley9 | 26. august 2010 11:36

    Ak by sa nepožičalo Grécku a nechalo by sa skrachovať, oslabilo by to euro a teda poškodilo úspory, vklady, investície, napr,. aj vklady v druhom dôchodkovom pilieri, predražili by sa úvery a poškodil obchod. Francúzko, Nemecko a ostatné krajiny pomáhajú Grécku nie pre to, že by sa cítili ako Matka Tereza ale preto, že chápu, že tým pomáhajú sebe. Peniaze Grécku nie sú vyhodené do čiernej diery alebo ako cigáňom, Grécko musí plniť veľmi tvrdé podmienky pod silným medzinárodným dohľadom. Ja z dovolenky v Grécku nemám pocit blahobytu, skôr naopak, veľkej chudoby, treba sa pozrieť aj inde ako na letoviská. Ako naznačili euroúradnici, naše nespokytnutie pôžičky sa nám v tej či onej forme vráti. Nad našou novou vládou krútia hlavou v celej Európe. Smutné. Zase sa stávame čiernou ovcou. Počiatek nebol vyhlásený najlepším ministrom financií nejakými socialistickými premiérmi, ale The Bankers, kde hlasovali poprední bankoví analytici z celej Európy.

  3. .no bol som sa do toho Grécka pozrieť od .omen | 25. august 2010 22:55

    hneď 2x (Paros a Rodos) - čím som ho zároveň aj finančne podporil :) Faktom je, že sa tam už na oslíkoch nevozia a asi fakt trú biedu, keď v tom najzapadlejšom hostinci účtujú 8 Eur za 2 džúsy a jednu kávu ... Každopádne tempo budovania nových letovísk je úžasné a ešte úžasnejšie sú všadeprítomné supervily gréckej oligarchie. Tak by sme mohli podojiť EU aj veru aj my :)

  4. .asi nie sme takí bohatí od .cece | 25. august 2010 17:35

    Ja hlavne vôbec nerozumiem načo sa vôbec bavíme o nejakej pôžičke Grécku. Však my tie peniaze sami nemáme. A požičiavať si nato aby sme požičali niekomu inému je fakt dosť iracionálne a nezodpovedné. Slovensko sa podľa mňa zachovalo správne. Rozprávať sa o solidarite môžeme pri prírodných katastrofách a nie pri nezodpovednom riadení štátu. To že to ohrozuje eurozónu je v poriadku, pretože eurozóna takisto pochybila tým, že nedovolila Grécku dosiahnúť takýto stav.

  5. .ja som euronadšenec od .tom | 25. august 2010 14:37

    Som euronadšenec ale súhlasím s postojom Slovenska. Pôžička Grécku totiž nijako nesúvisí s EU a postojom k nej. Dokonca to nie je ani o solidarite, solidárny môžem byť v prípade živelnej pohromy katastrofálnych rozmerov a nie v prípade dlhoročného zlého hospodárenia. Takže Hríbko nezovšeobecňuj.

  6. .treba hlavne povedat od .grcator | 25. august 2010 12:24

    ze toto vobec nie je o grecku ale o francuzskych a nemeckych bankach ktore bezhlavo davali grecku uvery s tym ze je to politicky kryte a teraz si to frankonemecky eurosudruzsky predvoj EU necha zaplatit od vsetkych - keby v greckych uveroch boli trebars litovske ci nase banky, ani pes by po nejakom grecku nesktekol, vykopli by ho z eura do troch dni a este by sa eurosudruhovia kasali aki su principialni a ochranuju euro pred nezodpovednymi vladami... a toto je len prvy krok, co sa Napoleonovi a Adolfovi nepodarilo silou, dosiahne F+D bruselokracia politickym tlakom cez rozne lisabonske zmluvy

  7. .re : .lubosKa od .ceero | 25. august 2010 12:07

    Mne je skor luto ludi, ktori chcu za kazdu cenu vynadat pri kazdej prilezitosti autorovi ktoreho nemaju radi. Ved si skus este raz precitat ten tvoj komentar, to sa necitis trapne taketo vyplody vypustat do sveta ? Ja sa urcite neradim medzi Hribovych fanusikov, no tento clanok je dobry a trefny, bez ohladu na to ci je tam Ficovi venovane pol riadku alebo nie.

  8. .je mi vas luto.. od .lubosKa | 25. august 2010 10:51

    Pan Hrib, je mi Vas luto.. ako aj Vasich dalsich pritakavacov.. zas ste sa raz vyfarbili ako "uuuuuuplne objektivny clovek s velkym nadhladom".. az ma niekedy napina na zvracanie, ked vo vsetkom hladate protiFicovsku tematiku.. pocnuc sportom, cez umenie, az po globalne oteplovanie.. trufnem si povedat, ze keby ste rozoberali vyrobu tresky, tak aj tam najdete minimalne 10 dovodov, kde Fico zlyhal, preco je zla a preco len SDKU je tou najlepsou volbou.. aj sa niekedy pocuvate? A hlavne.. nemyslite, ze po tolkych rokoch by ste mohli byt aspon trosicku objektivny? Aspon za chlp..

  9. .absolutny suhlas od .pepe | 24. august 2010 21:36

    Absolutny suhlas. Je neuveritelne aká demagogia sa šíri v mediach a ako rôzni samozvaní analytici dokonca nálepkuju požičku Grecku ako "pomoc"...Je to pomoc..ale do hrobu pre celu Eurozonu...

  10. .deutschland deutschland ... od .karci | 24. august 2010 19:49

    dakujem pan Hrib. V 90-tych rokoch sa jeden z ministrov Kohlovej vlady v nejakom „opojeni“ v reichstagu vyjadril, ze pan Hitler na to isliel nespravne, ze to treba „riesit“ ekonomickou cestou. Samozrejme, ze dostal padaka ... vravel pravdu!!! Neviem o akej pomoci sa tu bavime, ked nase peniaze by isli na splatenie dlhu a nekonecnych urokov z neho do nemeckych a francuzskych bank. Ak dnes DE ekonomicki mudrci vykrikuju, ze Slovaci su nesolidarni a ohrozuju stabilitu EU, preco im na taky urok pozicali taky objem, ktory niesu schopni splatit? Preco grecki ekonomovia vzali taku pozicku o ktorej vedeli, ze na nu nezarobia? Co ich zmocnilo brat platy na urovni zapadnej europy, 13-ste a 14ste platy a dochodky ako platy ... Ako je mozne, ze stat, ktory moze pokojne zit len z turistickeho ruchu, oliv a oslieho trusu ma pravo demonstrovat za 13-ste platy, nicit vlastne mesta a nam sa vyhrazat za to, ze nie sme solidarni? Kto si dovoluje vraviet o slobode v Bruseli a o ekonomickej zodpovednosti voci Grecku v Bruseli, ked nevidel ani len fotky z Horehronia, Spisa alebo Sarisa? Este raz dakujem za tento prispevok.

  11. .článok sa mi veľmi páči od .fpetras | 24. august 2010 15:37

    a pridávam jeden zaujímavý citát: ...hlavne tri európske národy, Francúzi, Nemci a Angličania preukazujú určité národné predpoklady. Nemci by mali byť povolaní obzvlášť túžiť po kultúrne-duchovnom živote, Francúzi po právne-politickom a Angličania po hospodárskom. Aby došli národy ku spolupráci, ktorá zodpovedá požiadavkám doby, musela by sa v týchto troch krajinách realizovať trojčlennosť. Potom by to, k čomu sú jednotlivé národy „nadané“, prešlo na tie ostatné. V protiklade k tejto európskej trojčlennosti je v súčasnosti snaha združovať jednotlivé štáty do stále väčších spoločenstiev a diktátom ich jednotne spravovať nadriadenou inštitúciou. Táto tendencia vývoja bola predvídaná už v roku 1919 a bolo hovorené o snahách o taký „nadparlament“: „Zatiaľ čo jednotlivý štát sa musí rozdeliť na svoje tri články, ľudia chcú presný opak. Chcú celú zem pozvárať do jedného veľkého štátu. Chcú presný opak toho, čo je podložené vývojovými silami doby. Preto má práve ten, kto stojí v tom, čo je duchovné, skutočne rozumieť a aj dokázať preniesť do svojej vôle to, že voči tomu, čo dnes ide ešte v úplne protikladnom smere, je nevyhnutný silný protiútok. To si dnes musí človek opäť a opäť hovoriť“

  12. .predmet od .filialka | 24. august 2010 15:25

    A kto to nazval pôžičkou? Iba odborníci zo svetoznámych slovenských univerzít. Nevšimli ste si že grécke - euro nemôže devalvovať? Ak by problémy Grécka sa nevyriešili v rámci eurozńy, tak by nastúpili finanční špekulanti? A nestalo sa to po prvý raz. Prípad Talianska.

  13. .to libertarian: od ..peter | 24. august 2010 13:04

    presne si to vystihol. ludia si mylia krestanstvo so statom prepletenym mocenskym katolicizmom, ktory tlaci na ludi, aby boli porazenecki

  14. .to libertarian: od ..peter | 24. august 2010 13:04

    presne si to vystihol. ludia si mylia krestanstvo so statom prepletenym mocenskym katolicizmom, ktory tlaci na ludi, aby boli porazenecki

  15. .dedeon ... od .deb00t | 24. august 2010 12:41

    takto, analogia - das ciganom novu modernu bytovku, za par rokov su z nej ruiny. podla tvojho rozmyslania im treba dat dalsiu (opat modernu samozrejme, ved im nemozes upierat aktualny standard) bez zbytocnych reci, ved to je krestanske a su v srabe, nie? cele to odmietnutie nie je len dupnutie, ze "aha, my mozeme povedat nie", ale stale sa zabuda na to, ze ide hlavne o podmienky, za ktorych by sa Grecku mala ta pozicka dat. Nie su rozumne, o to tu ide, a vzdy slo.

  16. .k omylu došlo !!! od .dedeon | 23. august 2010 23:48

    "Aby nedošlo k omylu. Názor, že dať Grécku pôžičku bola jediná šanca, ako zachrániť EÚ pred omnoho väčšími problémami, je legitímny, hoci ho v .týždni nezdieľame. Kľúčové na slovenskom „Nie!“ však nie je jeho ekonomická racionalita, ale fakt, že išlo o naše slobodné rozhodnutie, ktorým sme úplne solidárne pripomenuli Európe, že nie jej pokrokoví lídri, ale parlamentná demokracia je tu občas rozhodujúca." Keď hovorí Hríb,že požiadavka pôžičky je LEGITÍMNA,znamená jej zamietnutie len to,že Slováci majú právo na OPAČNÝ názor aj keď je NESPRÁVNY! Aj banky poskytujú vlastné peniaze ? To tvrdia libertariánsky ekonómovia ?

  17. .názor od .mino6 | 20. august 2010 15:31

    V Europarlamente majú väčšinu socialistické strany z celej Európy a to je tá hlavná tragédia celej EU. Proste v EU vládnu takí istí tlčhubovia a populisti ako bol u nás Fico.Ako by inak mohli vyhlásiť Počiatka za najlepšieho ministra financií EU, veď to je výsmech najvyššieho rangu. Keby tam vládla pravica a nie červení populisti veru by sa únia určite neskladala na dlžoby Grécka u nemeckých a hlavne francúzskych bánk. To ten francúzsky cigánsko-maďarský prezident podplatený francúzskou bankovou loby presadil takú kravinu, že sa celá únia má poskladať na grécke dlhy. Tato hlúposť bude na príčine rozpadu EU, ktorý nie je ďaleko, lebo teraz si všetky socialistické vlády EU povedia, môžeme kradnúť koľko chceme, veď únia to za nás zaplatí. Je to horšie ako RVHP a speje to do záhuby, žiaden európsky superštát nikdy nebude, aspoň nie pokiaľ v nej budú vládnuť socialisti ( komunisti).

  18. .dedeon - antikresťan od .libertarian | 19. august 2010 09:10

    "Áno,to je kresťanské neposkytnúť pôžičku tomu,kto ju nutne potrebuje ?" - Ty ANTIkresťan. Pamätaj, že kresťan rozdava VLASTNÉ peniaze. Stat v tomto pripade by rozdal cudzie, vyzbierane nasilne od občanov.

  19. .takže... od .dedeon | 17. august 2010 08:35

    ...pôžičku môže dostať iba ten,kto ju prakticky nepotrebuje ? Lebo ten,ktorý je v SRABE (aj vlastnou vinou trhu) si musí pomôcť sám ? Áno,to je kresťanské (Pomáhaj si človeče aj Pán Boh Ti pomôže) ,neposkytnúť pôžičku tomu,kto ju nutne potrebuje ? Čo je na tom historické ? Snáď iba to,že opakuješ komunistický slogan :Európu obchádza strašidlo FICO.

Komentáre do diskusie môžu pridávať len predplatitelia Piana. Zaregistrovať sa môžete tu.


Redakcia si vyhradzuje právo vymazať príspevky, ktoré obsahujú vulgárne či rasistické výrazy, a tiež tie, ktoré sú osobným útokom na redaktorov a spolupracovníkov .týždňa.

Inzercia Newsletter RSS Predplatné Články z tlačených vydaní Kontakty

Copyright © 2009 - 2012 Vydavateľstvo W Press a.s., Partizánska 2, 811 03 Bratislava, Slovensko / ISSN: 1336-653X

Design and Technology by MONOGRAM