NASA ako snímku dňa zverejnila fotografiu kométy zhotovenú vo Vysokých Tatrách

.tasr .veda

Americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA) v utorok zverejnil fotografiu Kométa a dva vozy, ktorá vznikla v januári vo Vysokých Tatrách

NASA ako snímku dňa zverejnila fotografiu kométy zhotovenú vo Vysokých Tatrách Petr Horalek

TASR o tom informoval autor snímky Petr Horálek z Fyzikálneho ústavu v Opave.

Snímku s názvom Kométa a dva vozy (A Comet and Two Dippers) zhotovil Horálek 26. januára tohto roka vo Vysokých Tatrách, kam išiel s cieľom pozorovať kométu C/2022 E3 ZTF. Kométa sa v tom období nachádzala medzi súhvezdiami Malý voz a Veľký voz.

„Snímka vznikla na odbočke k Popradskému plesu na cestnej magistrále Vysokých Tatier ráno okolo 02.00 h,“ napísal autor v tlačovej správe. Ide už v poradí o 16. snímku publikovanú americkou vesmírnou agentúrou NASA, ktorá vznikla na slovenskom území, pripomenul Horálek.

Kométa C/2022 E3 ZTF sa k Zemi najviac priblížila 1. februára 2023, keď sa dostala do vzdialenosti približne 42 miliónov kilometrov. V súčasnosti sa už od Zeme vzďaľuje.

NASA ako astronomickú snímku dňa každý deň zverejňuje fotografiu vesmíru spolu s krátkym vysvetlením od profesionálneho astronóma, píše kozmická agentúra na svojej webovej stránke.

Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme.
Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.