Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

.tasr .veda

Podľa vedcov sa miera priaznivého účinku kávy zvyšovala s jej skonzumovaným množstvom, a to až na tri až štyri šálky denne.

Pitie kávy môže znížiť riziko vzniku chronického ochorenia pečene. Koľko šálok by ste mali vypiť? SITA/Roberto Monaldo/LaPresse via AP Taliansky premiér Mario Draghi.

pitie kávy môže znížiť riziko vzniku chronického ochorenia pečene. Vyplýva zo štúdie britských vedcov publikovanej v utorok vo vedeckom časopise BMC Public Health, píše denník The Guardian.

Doterajší výskum naznačoval, že pitie kávy môže pomôcť zabrániť vzniku rakoviny pečene a znížiť riziko ochorenia pečene spojeného s nadmerným užívaním alkoholu. Priaznivé účinky konzumácie tohto obľúbeného nápoja naznačuje aj nová britská štúdia, v rámci ktorej vedci analyzovali dáta takmer pol milióna ľudí, zaregistrovaných v britskej Biobanke - projekte určenom na pomoc pri hľadaní genetických a environmentálnych faktorov súvisiacich so vznikom rôznych ochorení.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.