v snahe znížiť rastúcu infláciu, spôsobenú najmä vojnou vo Vietname, prezident Lyndon Johnson vyzval veľké americké spoločnosti, aby pozastavili všetky veľké projekty. Trippe okamžite volal do Bieleho domu a snažil sa získať prijatie u prezidenta. Márne. Až na pravidelnom stretnutí prezidentovho ekonomického poradného zboru, ktorého bol Trippe riadnym členom, sa mu podarilo získať 15 minút, počas ktorých prezidenta zasypal argumentmi v prospech nového lietadla.
Johnson sa ho opýtal: „Kto ešte o tomto vie?“ Trippe odpovedal, že nikto. „Buďte tu zajtra ráno o desiatej, moje auto vás bude čakať.“
Trippe ráno zistil, že nemá stretnutie s prezidentom, ale s ministrom obrany Robertom McNamarom. Ten s ním dve hodiny podrobne preberal nielen Boeing 747, ale aj práve objednaný vojenský Lockheed C-5. Prečo by sa toto lietadlo nedalo prerobiť na civilnú verziu? Trippe uviedol hneď niekoľko dôvodov, okrem iného aj to, že pre umiestnenie krídiel a celkovú konštrukciu by sa C-5 nedala evakuovať za požadovaných 90 sekúnd, a tak by nemala šancu získať certifikáciu pre civilné lety. Trippe svojimi argumentmi dostal McNamaru tak ďaleko, že začal pochybovať o správnosti svojho rozhodnutia pre C-5. Pred Trippem dokonca napísal svoju rezignáciu, o čom sa ale Trippe dozvedel až pri následnom stretnutí s prezidentom Johnsonom, ktorý ju pred ním roztrhal.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.