Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Téma .týždňa: Dva póly jednej krajiny

.týždeň .témy

Novodobá história Slovenska je pretkaná spormi o jeho podobu. Najnovšia demarkačná línia, ktorú sa snaží časť politikov nakresliť, tkvie v umelom delení na tých, ktorí rodiny podporujú a na tých, ktorí sú údajne proti nim.

Téma .týždňa: Dva póly jednej krajiny
FOTO: GETTY IMAGES A TÝŽDEŇ

OBSAH

Za ródinu .štefan Hríb .martin Mojžiš
Bude Matovič slovenským Trumpom? .štefan Hríb
Sektárstvo nie je konzervativizmus .štefan Hríb
Čo znižuje teplotu politiky? .marína Gálisová
L

Za ródinu

.štefan Hríb .martin Mojžiš .témy

Útočiace ruské hordy používali dva bojové výkriky. Jednak „urá“ (to je hurá, ale h nevedia vysloviť) a jednak „za ródinu” (čo v ruštine znamená za vlasť). Obidva tieto výkriky sa zrejme stanú hlavnými sloganmi slovenskej predvolebnej kampane. A tá bude mať podobu vojny.

bojový pokrik „hurá” je vo svojej podstate paradoxný, pretože máločo má kratšiu životnosť ako útočiaca pechota. V predvolebnej kampani je oveľa prirodzenejší, aj keď tam sa používa len potichu a skryto – ako vyjadrenie čírej radosti z faktu, že voliči už podľahnú prakticky akejkoľvej lži, ak je zabalená do vhodného obalu. Dnes je napríklad možné urobiť hlavnou témou volieb boj za rodinu, pričom proti rodine nebojuje vôbec nikto. Z hľadiska vojenskej stratégie je to priam geniálne. Ak nemáte nijakého nepriateľa, vaša udatnosť môže vyniknúť v maximálnej možnej miere. Záleží len od vašej fantázie, schopnosti klamať – a množstva peňazí na kampaň.

slovo o pluku Igorovom

Na rodinný balíček Igora Matoviča a Martina Beluského sa môžeme pozerať rôznymi pohľadmi. Niekto ho môže chápať ako správu o finančnej gramotnosti ministra financií, iný ako prípadovú štúdiu z oblasti prinajmenšom psychológie, možný je aj čisto kultúrny výklad (inovatívne využitie štátnych peňazí ako netradičného materiálu v insitnom umení), ale aj výklad výsostne politologický (ukážka prenikavej intuície znalca ľudových nálad). 

Posledná z vymenovaných možností však pôsobí vo svetle výsledkov nedávneho prieskumu nedôveryhodnosti politikov trochu nedôveryhodne. Politik, ktorého po jeho dvojročnom festivale populistickej kreativity označí takmer deväťdesiat percent voličov za nedôveryhodného, asi nebude úplne spoľahlivým znalcom ľudových nálad. Napriek tomu však prorodinné zrno zrejme dopadne na úrodnú pôdu. Lebo taká je tu

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite