Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

.popcorn Juraja Malíčka: Móda nemá pamäť

.juraj Malíček .stĺpčeky .kultúra

Nie nevyhnutne tá na oblečenie, ale móda ako aktuálnosť. Móda – mainstream, tep doby, ale bez toho prsta, čo naň kladieme, aby sme ho zachytili, lebo to už je vlastne reflexia. Nové veci, úplne nové, čo im na novosť nestačí new, ale sú brand new. A pri tom stále frčí retro, čo je paradox hodný štúdie.

.popcorn Juraja Malíčka: Móda nemá pamäť

v praxi to vyzerá tak, že to nové nie je rekonštrukciou starého, ale nahrádza ho, substituuje. Návrat nie je možný, tak sa to udeje znova, nie naozaj, ale akože: Stranger Things sú dobrým príkladom, ale máme ešte lepší. Volá sa Všetko, všade, naraz, teraz ide v kinách a je to ten film, čo s relatívne malým rozpočtom konkuroval v USA podstatne väčším kusom tak úspešne, až sa dostal do globálnej distribúcie. 

Hlavné postavy sa v ňom vedia prepnúť do svojich alternatív z iných paralelných vesmírov. Kvantový stav pred kontrafaktuálom. Pani, čínska majiteľka práčovne, sa v ňom vyrovnáva so svojimi aktuálnymi životnými peripetiami tak, že si pomáha skúsenosťami iných svojich Ja.

Fantastický film v oboch významoch.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite