Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Komentár Tomáša Němečka: Čo urobí PPF s Novou?

.tomáš Němeček .stĺpčeky .český týždeň Tomáša Němečka

Keď najbohatší Čech Petr Kellner skočí z okna, skočte za ním: vie, čo robí. To platí ako komentár aj k správe, že Kellnerova PPF kupuje mediálnu skupinu, do ktorej patrí česká Nova a slovenská Markíza.

Komentár Tomáša Němečka: Čo urobí PPF s Novou? Natália Ložeková / natalialozekova.sk

americká CME sa tým naraz zbaví všetkých svojich televíznych staníc v regióne (Česko, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko, Slovinsko) v prepočte za 1,9 miliardy eur. Z jej pohľadu dobrý obchod, cena je asi o tretinu nad burzovou hladinou. V prípade Kellnera každému zišiel na um v prvom rade politický vplyv – koniec koncov, v 90. rokoch boli riaditeľ Novy Vladimír Železný aj jeho náprotivok z Markízy Pavol Rusko mocní muži. Ale vplyv môže byť pre Kellnera, napodiv, až na treťom mieste.

PPF možno najviac láka prepojenie telefónnych operátorov s televíznym obsahom. V Česku ovládla 02 (.týždeň č. 46/2013 a č. 26/2015) a prinútila českých športových fanúšikov platiť za sledovanie prenosov na 02 TV. A teraz bude môcť do chytrých mobilov ponúknuť kvantá ďalšieho televízneho obsahu. Kým CME sa chcela už dlhší čas zbaviť najslabších staníc v skupine – slovinskej Pop TV a bulharskej bTV –, pre PPF môže byť najmä bulharská televízia ešte zaujímavá. Vlani totiž PPF kúpila tamojšiu divíziu telekomunikačného operátora Telenor.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite