Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Povedzme mladým o neúspechu

.vladimíra Marcinková .stĺpčeky .svet starostovej dcéry

Medzi najčastejšie správy, ktoré dostávam na sociálnych sieťach, patria otázky stredoškolákov a vysokoškolákov o tom, ako správne naštartovať svoj úspešný príbeh. Ako získať prestížny džob. Ako konať, aby človek nezlyhal v očiach druhých aj pred sebou samým.

Povedzme mladým o neúspechu Natália Ložeková / natalialozekova.sk

strach z neúspechu cítim na každej prednáške, kde hovorím s mladými a pri každej jednej debate s nimi. Mladí sú na sociálnych sieťach konfrontovaní s ilúziou úspechu, reklamou na dokonalé životy a majú pocit, že keď sa im nepodarí to isté v čo najkratšom čase, zlyhali. Sama som mala rovnaké pocity ešte pár rokov dozadu a poviem vám niečo, čo mi vtedy nikto nepovedal – never na dokonalosť a spomaľ!

Instagram nie je realita. Aj ja tam často zavesím fotku so širokým úsmevom, no na fotkách ľudia neuvidia dilemy, ktoré mnou prúdia, ani starosti, ktorým čelím, ani sklamania a neúspechy, ktoré má vo výbave každý jeden z nás. Prečo o tom mlčíme? Prečo mladých nechávame uviaznutých v túžbe po nereálnom svete? Neúspech je absolútna súčasť života a tí najúspešnejší ho poznajú zblízka. Hovorme o tom nielen s pubertiakmi, ale už s deťmi.

„Nebojme sa ukázať realitu, možno niekomu zachráni život.“

Tlak, ktorý na nich vytvára rýchlosť a konzumnosť tejto doby, je väčší než kedykoľvek predtým. Dokazujú to hrozivé štatistiky zvyšujúceho sa počtu samovražedných pokusov a sebapoškodzovania detí na Slovensku aj všade vo svete. Nárast je vo všetkých vekových kategóriách, u detí od 0 do 14 rokov aj u mladých od 15 do 19 rokov.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite