Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Raz na byrokraciu zahynieme

.ján Oravec .stĺpčeky .iný pohľad

Ďalší ročník našej ankety, hľadajúcej byrokratický nezmysel roka, má svojich „víťazov“. Úvodzovky sú namieste – ocitnúť sa v top desiatke nie je v tomto prípade žiadna radosť.

Raz na byrokraciu zahynieme Natália Ložeková / natalialozekova.sk

toto je anticena, podobne ako Zlatá malina, ktorá upozorňuje na najhoršie počiny vo filmovej oblasti. Byrokratický nezmysel na Slovensku hľadajú už od roku 2012 podnikateľské organizácie. Vyhlasovateľom je Združenie mladých podnikateľov, odborným garantom je Združenie podnikateľov, partnerom Republiková únia zamestnávateľov. Osvedčenou súčasťou tohto „konzorcia“ je aj Slovak Business Agency, agentúra na podporu malých a stredných podnikateľov. 

„Hlavným dôvodom je všeobecné podceňovanie rozsahu tohto spoločenského problému.“

Ani tento rok nebola núdza o nominácie. Čo poviete napríklad na toto: Ak má podnikateľ viacero firiem v rovnakej kancelárii, musí nahlasovať hygiene každú samostatne a za každú zaplatiť. Každý podnikateľský priestor pritom musí byť uvedený do prevádzky regionálnym úradom verejného zdravotníctva. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na kancelárske priestory. Ak by teda mal podnikateľ prihlásených viacero firiem na jednu kanceláriu, musí „hygiene“ za každú firmu zaslať samostatný návrh a ku každému návrhu je potrebné zaplatiť 50-eurový kolok. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite