áno, dôsledný, to je to správne slovo, ktoré opisuje jednu z výrazných čŕt Pavla Zelenaya. Vzdelaním bol zememerač, čo vôbec nie je dôležité, ale pre mňa áno. Aj ja som totiž tak trochu zememerač a viem, že dôslednosť je v tomto odbore dôležitá vlastnosť. Bol odo mňa o 15 rokov starší, a preto v časoch, keď som zistil, že tento pán je vedúcim redaktorom populárnej hudby v Československom rozhlase, bolo pre mňa ako študenta stavebnej fakulty jednoznačne nemožné stretnúť sa s ním.
Mal som vtedy už 24 rokov. Moja skupina Blues Five sa hrnula do nahrávania v jedinom existujúcom štúdiu, a tak sme sa museli s týmto dôležitým človekom zoznámiť. Mal na starosti nielen vysielanie, ale aj výrobu, teda nahrávanie novej hudby. Prvé nahrávky už mali The Beatmen, Players aj ďalší. Nám sa to vtedy nepodarilo, až neskôr, po auguste ‚68. Ale Zelenay bol pre celú hudobnú oblasť pojmom. Jeho meno je nerozlučne spojené s históriou niekoľkých dôležitých inštitúcií, čo tvorili jednotlivé pevné body, na ktorých vznikala a neskôr stála slovenská populárna hudba. Tatra revue, ktorá poskytla jedinečný priestor spevákom, hudobníkom, hercom a mnohým ďalším tvorcom. TOČR – Tanečný orchester Československého rozhlasu, prvý a dlho jediný orchester, ktorý denne v štúdiu nahrával novú tvorbu.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.