Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

TikTok: Zábava či hrozba?

.bibiána Kristína Danitová .spoločnosť .spoločnosť

Začínal ako sociálna sieť pre mladých. Z videí tancujúcich detí sa stal skvelý marketingový nástroj a nakoniec aj bezpečnostná hrozba. Aké tajomstvá stoja za výbuchom bomby menom TikTok?

TikTok: Zábava či hrozba? BILL CLARK/GETTY IMAGES 7. marec 2023 Washington, USA: Tlačová konferencia pri príležitosti predstavenia zákona o obmedzení vzniku bezpečnostných hrozieb, tzv. Restrict act.

keď sa TikTok dostal do povedomia, nikto nepredpokladal, že dosiahne taký obrovský úspech. Čínska aplikácia a sociálna sieť však ovládla trh a stala sa vážnym konkurentom spoločnosti Meta. Vznikla po tom, ako spoločnosť ByteDance na konci roku 2017 kúpila firmu Musical.ly sídliacu v Šanghaji. Tu sa začal písať príbeh TikToku. Ten je zahraničnou verziou videoaplikácie Douyin. „Čínska verzia TikToku uprednostňuje vzdelávanie a rozvoj detí. Obmedzuje ich na 40 minút používania denne a ukazuje im vedecké experimenty, múzejné exponáty a vzdelávacie videá,“ opisuje rozdiely bezpečnostný analytik a expert na hybridné hrozby Victor Breiner. 

„Na druhej strane, americká verzia TikToku je navrhnutá tak, aby udržala pozornosť používateľov pomocou personalizovaného algoritmu, ktorý im servíruje obsah ako tanec, hudbu, varenie, módu a iné témy, ktoré nijako nestimulujú záujem o politické dianie.“ Už v októbri 2018, teda necelý rok od vzniku, sa stala najúspešnejšou aplikáciou v USA.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite