zdalo sa, že „veľké časy“ Silicon Valley, keď táto planéta technologických inovácií doslova menila svet, sa skončili. Po roku 2000 praskla aj „internetová bublina“ s nadhodnotenými webovými startupmi.
Fyzik a filozof technológií Jonathan Huebner prišiel s tézou, že inovácie patria k vyčerpateľným zdrojom. „Najlepšie mozgy svojej generácie pracujú na tom, aby na internetové reklamy klikalo čo najviac ľudí,“ napísal v roku 2005.
V tom čase už tri roky existovala firma SpaceX Elona Muska, exemplárneho egotrippera, ale zároveň idealistu, od strednej školy nadšeného myšlienkou dostať ľudstvo do vesmíru a zmeniť spôsob autodopravy elektrickými autami a sieťou nabíjacích staníc. Kým mladík Mark Zuckerberg programoval sieť na zdieľanie fotiek mačiatok, Elon Musk chystal vesmírne lety.
Neprešlo ani 20 rokov a ten istý Elon Musk kúpil rozhodujúci podiel v Twitteri za 44 miliárd dolárov. Áno, ten Twitter, ktorého Peter Thiel z nášho prvého odseku nepriamo označil za márnosť a v podstate blbosť v porovnaní so skutočnými inováciami.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.