dobré úmysly však nestačia. Vytvoriť dobrú reguláciu je pre politikov spravidla nadľudský výkon. Vytvoriť dobrú reguláciu v dynamickom a inovatívnom prostredí internetu, kde často politici a úradníci vôbec nechápu obchodné modely platforiem, je ešte násobne ťažšie. A preto to zatiaľ skoro vždy skončilo fiaskom. Všetko nasvedčuje tomu, že inak tomu nebude ani pri regulácii DMA.
Zoberme si jednu oblasť regulácií, ktoré pretláča Európska komisia – vytvoriť spravodlivý prístup tretím stranám na platformy. Obchodný model mnohých platforiem je postavený na vytváraní „digitálnych trhovísk“, teda manažujú priestor, kde sa môžu stretávať poskytovatelia služieb a ich zákazníci. Ale zároveň často samotné platformy ponúkajú rôzne služby a tým konkurujú spomínaným poskytovateľom.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.