Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Ako nestratiť dieťa cudzinca v slovenskej škole

.redakcia .spoločnosť

Reč bude o deťoch cudzincov, ktoré navštevujú jasle, materské školy, základné a stredné školy v mestách, či obciach na Slovensku. Príchod do novej školy je pre deti stresujúci nielen kvôli novému prostrediu, učiteľom a kolektívu spolužiakov, ale v prípade detí cudzincov často aj kvôli jazykovej bariére a interkultúrnym rozdielom. Všetky tieto faktory sú veľkou výzvou nielen pre samotného žiaka, či žiačku, ale aj pre jeho rodičov, a najmä pre školu samotnú a jej pedagogičky a pedagógov. Zriaďovateľmi mnohých týchto škôl sú samosprávy. V projekte KapaCITY, ktorý Liga za ľudské práva v partnerstve so samosprávami realizovala ostatné tri roky, bolo Centrum pre výskum etnicity a kultúry, spolu s Nadáciou Milana Šimečku, expertnou organizáciou, ktorá sa osobitne venovala kompetenciám samospráv v oblasti vzdelávania detí cudzincov. Prostredníctvom tréningu poskytovali pedagogickým zamestnancom základných a materských škôl informácie o tom, ako s týmito výzvami pracovať, aké nástroje majú k dispozícii a učili ako pri tom využívať zručnosti interkultúrnej komunikácie.

Ako nestratiť dieťa cudzinca v slovenskej škole

podcast občianskeho združenia Liga za ľudské práva, ktorý sa venuje migrácii a príbehom utečencov

Hostka diskusie: Elena Gallová Kríglerová, sociologička a riaditeľka Centra pre výskum etnicity a kultúry

Moderuje: Barbora Meššová, riaditeľka OZ Liga za ľudské práva

čo je to „Migračný kompas“?

podcast z dielne Ligy za ľudské práva, občianskeho združenia, ktoré podporuje utečencov a iných cudzincov žijúcich na Slovensku. 

 
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite