Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Oceľová beštia chcela vládnuť Atlantickému oceánu. Bismarck potopili na prvej bojovej misii.

.daniel Antoni .spoločnosť

Druhá svetová vojna prebiehala okrem pevniny aj na morských vlnách. Nacistické Nemecko si chcelo merať sily s ostatnými mocnosťami a ovládnuť svetové moria. Nemeckí lodiari postavili oceľové monštrum - bojovú loď Bismarck. Bismarck bol na tú dobu skutočný kolos - pýcha nemeckého námorníctva Kriegsmarine. A prvý a posledný súper Bismarcku boli plavidlá Veľkej Británie.

Oceľová beštia chcela vládnuť Atlantickému oceánu. Bismarck potopili na prvej bojovej misii. profimedia Bojová loď Bismarck

loď dostala meno podľa prvého nemeckého kancelára zjednoteného Nemecka Otta Von Bismarck. Loď začali stavať 1. júla 1936 a spustili na vodu 14. februára 1939. Kriegsmarine si Bismarck prevzala 28.apríla 1940. Vo svojej dobe to bola najväčšia vojnová loď na svete. Celková dĺžka bola 251 metrov a šírka 36 m. Plne naložená loď mala výtlak 50 900 ton a ponor 10,2 m.

 Bismarck poháňali tri vysokotlakové turbíny a dvanásť kotlov. Loď dokázala preplávať 8100 námorných míľ (15 tisíc km) pri úspornej rýchlosti 19 uzlov (35 km/h). Najvyššia dlhodobá rýchlosť bola 29 uzlov (53 km/h). Loď mala zásobu 8780 ton paliva (mazut). Pancierovanie bolo zo špeciálnej ocele Wotan, ktoré bolo síce tenšie ako mali britské plavidlá, ale materiál bol pevnejší ako oceľ protivníka. Pancierovanie provy a kormy bolo od 140 do 220 mm, stred bol pancierovaný až do hrúbky 320 mm. Pancierovaná bola aj paluba. Bismarck sa pýšil titulom “najneohroziteľnejšia” loď na svete. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite