s príchodom vakcín si každý mohol vybrať, či ju bude brať ako vstupenku na slobodu, alebo ju bude odmietať. Veľa ľudí ovplyvnili dezinformačné médiá, ktoré buď ľudí odradili od očkovania, alebo ich chceli ovplyvniť na výber napríklad ruskej vakcíny Sputnik V.
O kremeľskej propagande sa hovorí už dlho. Snaha podryť legitimitu vakcíny AstraZeneca zo strany Ruska, a tým nepriamo zlepšiť reputáciu svojej vakcíny Sputnik V, je evidentná, píšu americké noviny The New York Times (NYT).
Ak by sa ruská dezinformačná kampaň naplno zviditeľnila, ich produkt by im zlepšil postavenie na geopolitickej scéne. Vakcinačná diplomacia je novodobý fenomén a pochopiteľne, s príchodom vírusu bolo viac a viac zreteľné, že sa vakcíny stanú veľmi cennou komoditou v svetovej politike.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.