Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Bez internetu sú tisíce školákov. Štát na nich počas koronakrízy nemyslel

.alžbeta Kyselicová .spoločnosť

Keď sa v marci náhle zatvorili školy kvôli pandémii COVID-19, mnohé deti so špeciálnymi potrebami a z rodín, ktoré nemajú ani na pastelky, nieto ešte na internet, zostali bez efektívnej výučby. Ako sa s nečakanou situáciou, ktorá tu nebola od uhoľných prázdnin museli vysporiadať deti aj učitelia a aké diery v školskom systéme pandémia odhalila?

Bez internetu sú tisíce školákov. Štát na nich počas koronakrízy nemyslel SITA/Martin Medňanský Hipš kritizuje vzdelávanie.

webová stránka ministerstva školstva hlási, že 96,6 percent detí na Slovensku má prístup k internetu. V praxi by to malo znamenať, že je všetko v poriadku a deti sa budú môcť doma vzdelávať online. Na približne 30-tisíc detí, ktoré doma internet nemajú, sa už ale nemyslelo.

bez vlastného stola a zošita

„Panuje mýtus, že deti zo sociálne vylúčených komunít sa nechcú učiť. Veľa vyučujúcich mi však povedalo, že tieto deti boli rady za kontakt s učiteľmi a spolužiakmi počas krízy,“ povedal pedagóg , aktivista v oblasti vzdelávania a predseda hnutia Spolu Juraj Hipš.

Obviniť deti z vylúčených komunít, že sú lenivé je zavádzajúce a najmä neempatické. Veľakrát nemajú svoj stôl, za ktorým by si úlohy robili, nemajú ani základné veci ako zošity a pastelky. Tisíce detí z marginalizovaných komunít nemali počas zavretia škôl prístup k internetu. Jediný kontakt so školou mali, keď im vyučujúci doniesol domov pracovné listy a pomôcky.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite