Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Základom slušnej krajiny je slušná firma

.ján Košturiak .spoločnosť .nový svet

Ohovárame kolegov, manipuláciu ľudí maskujeme manažérskymi technikami, klamanie zákazníkov marketingom a neplnenie sľubov pracovným vyťažením. Vo firmách nám chýba slušnosť.

Základom slušnej krajiny je slušná firma

zdá sa mi, že svet sa mení. Mnoho ľudí chce dostať všetko a hneď. Riadia sa heslom „Ja som tu pán, ja chcem, ja viem, ja mám pravdu“. Chýba nám pokora, trpezlivosť, skromnosť, ochota čakať a vnímať svet očami druhých. Chýba nám slušnosť.

V Prahe mám kamaráta Tomáša Hajzlera. Už roky spolu riešime slobodu a slušnosť v podnikoch. Raz sme urobili seminár na tému slušná firma. Prišlo veľmi veľa záujemcov. Tomáš potom urobil webovú stránku a zistili sme, že slušnosť v mnohých firmách rastie. A to aj napriek tomu, že v médiách vidíme podvody šéfov korporácii či firmy, ktoré klamú zákazníkov a zneužívajú zamestnacov a dodávateľov.

Slušnú firmu sme s Tomášom definovali takto. Hlavným cieľom je úžitok pre druhých. Peniaze sú len prostriedkom. Rob druhým to, čo chceš, aby robili oni tebe. Firma sa správa morálne, nad rámec platnej legislatívy. Robí aj to, do čoho ju nikto nenúti, pretože je to správne. Firma vníma potreby všetkých – vlastníkov, spolupracovníkov, zákazníkov, komunity, planéty a hľadá rovnováhu v ich uspokojení.

„Spolupracovníci, ktorí majú doma dobré zázemie, spokojné deti a rodinu, bývajú aj pilierom budovania dobrých vzťahov vo firme. “

Stretávam stále viac slušných podnikateľov, ktorí budujú slušné firmy. S mnohými z nich sa stretávam v našich sieťach Podnikateľská univerzita, Akadémia Dobrého pastiera, Ružoví sloni, Red Button alebo Brain&Breakfast. 

V Brain&Breakfast v .klube pod lampou sme naposledy hostili podnikateľa Stanislava Bízu. Po páde z rogala je na invalidnom vozíku, no napriek tomu zamestnáva 35 ľudí. Na južnej Morave buduje levanduľovú farmu a vymýšľa produkty – oleje, limonády, čokolády, vankúše, mydlá. Má vo firme ľudí so zdravotnými handikepmi. V práci nemajú stres, ale pohodu. Na ich farmu chodia tisíce ľudí a pomáhajú tak aj regiónu. Miestni podnikatelia sa sieťujú a vzniká synergia. 

Okrem Stana som v okolí Čejkovic objavil aj Josefa Dvořáčka vo firme Sonnentor na výrobu čajov, manželov Herůfkovcov s čokoládami a mnohých ďalších. Všetci podnikajú v súlade s prírodou a ľuďmi, inšpirujú sa a pomáhajú si. Prečo?

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite