Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

AD F. Olšovský, D. Gdovinová: Keby sme boli rómovia...

.alica Balogová, Tornaľa .spoločnosť .listy

Chcem zareagovať na veľmi podnetný článok. Život na vidieku vás obohatí trpezlivosťou, toleranciou a príde chvíľa, keď sa musíte vyrovnať s vlastnými predsudkami, lebo podľa mojich dospelých rómskych žiakov to, či ich máme, je na nás vidieť.

aby ste pochopili mentalitu Rómov, musíte s nimi žiť. Občas sa mi stáva, že na rôznych podujatiach zanietene besedujú ľudia o rómskej otázke. Keď sa opýtam, koľkých rómskych žiakov majú v škole alebo koľkých Rómov bližšie poznajú, dostanem zmätenú odpoveď: ani jedného. Učiteľ na vidieckej strednej škole v pohraničí často musí dať svoje osobné ambície bokom. Stredné školy v mojom okolí nemajú školského psychológa ani rómskeho asistenta, z tohto dôvodu musí vedenie školy, výchovný poradca a pedagógovia zvládnuť širokú škálu problémov. Ak sa problém nevyrieši, povedané slovníkom žiakov – bude dusno –, čo znamená, že do školy neprídu.

Situácia sa zlepšuje, no boli časy, keď členmi expertných skupín boli teoretici, ktorí nikdy s Rómami nepracovali. Pri práci s nimi treba byť pripravení aj na to, že nie každému sa dá pomôcť a že vzdelanie pre väčšinu z nich nepredstavuje nijakú hodnotu.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite