Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Dva kilometre bez nafty. Zdravšie mesto?

.matúš Dávid .spoločnosť

Hamburskí radní chovajú na streche ministerstva životného prostredia včely. A teraz ako prví v spolkovej republike zaviedli aj čiastočný zákaz vjazdu do centra pre vozidlá so staršími dieselovými motormi.

Dva kilometre bez nafty. Zdravšie mesto? matúš dávid V Hamburgu je približne 4000 kilometrov ciest, pre naftové vozidlá uzavreli 0,05 percenta z nich.

druhé najväčšie mesto Nemecka zožalo pochvalu aj kritiku. Čo prinesie hamburská „zelená“ zmena krajine, ktorej slávna automobilka klamala svetu o emisiách? Pre staršie osobné či nákladné naftové autá uzavreli Hamburčania časti dvoch rušných tepien. Vraj v záujme ochrany životného prostredia a verejného zdravia. 

Umožnilo im to rozhodnutie Najvyššieho správneho súdu zo začiatku tohto roka. Spolu ide o úsek s dĺžkou približne dva kilometre, ktorý patrí v meste na rieke Labe medzi najznečistenejšie. Opakovane tam namerali neprípustné hodnoty emisií. Hamburskí policajti majú kontrolovať, či naoko staršie modely, jazdiace centrom prístavu, spĺňajú najnovšie emisné normy Euro-6. Autá obyvateľov, ktorí v dotknutých oblastiach žijú, dostali nateraz výnimku. A na porovnanie – v celom Hamburgu je zhruba 4 000 kilometrov ciest, pre naftové vozidlá uzavreli 0,05 percenta z nich. „Považujem to skôr za symbolický prejav solidarity s inými opatreniami na zníženie emisií,“ konštatuje pre .týždeň člen výkonného výboru Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej Republiky Juraj Sinay. V čom je teda problém a o čo ide politikom v Hamburgu?

smiešne málo kilometrov? Keby len to

Environmentálne skupiny hovoria o malom víťazstve v boji za posilnenie ochrany občanov pred škodlivými výfukovými plynmi. Greenpeace zároveň vyzýva na väčšiu podporu hromadnej dopravy a cyklistiky, či dokonca na úplné prehodnotenie dopravnej politiky po vzore Amsterdamu.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite