Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Šéf Plzeňského Prazdroja Grygařík: Ak udržíme nasadené tempo, rok 2022 môže byť historický

.juraj Medvec .rozhovory .rozhovor

Po pomalších rokoch spôsobených pandémiou sa dnes Plzeňskému Prazdroju mimoriadne darí. Inflácia ale zasahuje aj historickú firmu zo západných Čiech. V rozhovore s kľúčovými zamestnávateľmi, ktorí na Slovensku tvoria hodnoty, to hovorí šéf Plzeňského Prazdroja Martin Grygařík.

Šéf Plzeňského Prazdroja Grygařík: Ak udržíme nasadené tempo, rok 2022 môže byť historický BORIS NÉMETH

česi a Slováci sú pivné národy. Aká je slovenská pivná kultúra v porovnaní s tou českou?

Pivná kultúra na Slovensku je minimálne taká ako v Česku. Sme si blízki a rozdiel sa zmenšil, pivná kultúra sa priblížila a vidíme úspech českých značiek na Slovensku. Ideme do kvality a výsledky sa postupne dostavujú. Najpriamejšie hodnotenie je od spotrebiteľa. Keby bolo pivo zle načapované, v zlom prostredí, tak by ste sto litrov piva ročne nevypili. Povedomie o pive sa v posledných rokoch dostalo oveľa vyššie, než bolo kedysi. Teší ma, keď vidím, ako sa za posledný rok rozrástla komunita výčapníkov, vzájomne si nekonkurujú, ale, naopak, kooperujú, Česko a Slovensko má napríklad spoločné vyhlasovanie súťaže o najlepších výčapníkov. Česi jazdia na Slovensko a zdieľajú svoju spätnú väzbu aj cez sociálne siete. Hovoria, že Slovensko urobilo obrovský  pokrok a poriadny kus práce. Stále ale máme na čom pracovať. Spotreba je menej ako polovičná oproti Českej republike. 

časť piva sa predá v reštauráciách a krčmách, zvyšok v maloobchode. Ako pandémia ovplyvnila oba kanály?

Gastrosektor  dostal počas pandémie po ušiach. Dva roky korony nám veľa zobrali, najmä z pohľadu personálu, ktorý odišiel. Dnes riešime nadstavbu, chceme ponúkať produkt v najvyššej kvalite. Nechceme, aby sa Slovensko stalo čisto retailovým trhom na pivo. Pomer retailu na Slovensku je osemdesiat percent a gastro tak predstavuje iba dvadsať. My sme na tom v Prazdroji lepšie, máme pomer 70 ku 30. Česko má ten pomer výrazne lepší. Aktuálny podiel gastra na objeme predaného piva na Slovensku je príliš malý, zostali len srdciari.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite