Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Slovensko nebude novým Detroitom

.šimon Jeseňák .rozhovory .rozhovor

Viceprezident Zväzu automobilového priemyslu Pavol Prepiak, hovorca trnavskej automobilky Stellantis Slovakia Peter Švec a Peter Badík, spoluzakladateľ firmy GreenWay, odpovedajú v diskusnom paneli na to, ako ovplyvní zákaz spaľovacích motorov automobilky na Slovensku.

Slovensko nebude novým Detroitom JAKUB KOTIAN/TASR 10. december 2019 Bratislava: Automobilka Volkswagen Slovakia začala sériovú výrobu vynoveného Volkswagenu e-up. Modely Škoda Citigo iV a Seat Mii dostali elektrický pohon.

ako sa Slovensko stalo automobilovou veľmocou?

Pavol Prepiak: Po 1989 a hlavne po rozdelení Československa sa hľadala konverzia  bývalého výrobného podniku zbraňových systémov a spolu s tým sme mali v Bratislave nie veľmi úspešné Bratislavské automobilové závody. Na začiatku deväťdesiatych rokov prišlo k  dobrým zhodám náhod a v Bratislavských automobilových závodoch sa umiestnila značka Volkswagen. Na začiatku to boli skladania modelov, ktoré boli veľmi okrajové, niektoré luxusne vybavené veci. 

je zaujímavé, že luxusne vybavené značky sa začali vyrábať v postsocialistickej krajine, ktorá s tým mala nulové skúsenosti.

PP: Rovnaká výroba unikátnych modelov by v Nemecku bola niekoľkonásobne drahšia.  Vďaka šikovnosti ľudí a otestovaniu ľudí, ktorým dali poskladať doslova pár stoviek áut sa postupne začali rozvíjať investície v sektore. To bol ďalší impulz pre ostatné automobilky, ktoré postupne začali pribúdať po Slovensku. Druhou v poradí bola spoločnosť PSA Peugeot Citroën. Krátko na to sa pozeral po Slovensku koncern Hyundai Kia. Takýmto spôsobom prišla do Žiliny tretia investícia. Pred pár rokmi sme dostali zase možnosť výrobcu mimo EÚ. Výrobný závod koncernu Land Rover prišiel do Nitry.

prečo si všetci títo výrobcovia vybrali práve Slovensko?

PP: Spomenul by som veľmi dobrý začiatok. Následne každá automobilka prichádzala s trošku inou filozofiou. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite