Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Najúspešnejší slovenský režisér Bebjak o svojom novom filme: Wetzler a Vrba? Obdivujem ich

.peter Bálik .rozhovory .rozhovor

Jeho film Správa o úteku dvoch väzňov z Osvienčimu, Alfréda Wetzlera a Rudolfa Vrbu, je u nás asi najočakávanejším filmom tohto roka. V televízii mal nedávno premiéru najdrahší slovenský seriál všetkých čias Slovania, ktorý sprevádzajú rozporuplné reakcie. Začínal ako tvorca kriminálok, dnes je najúspešnejším slovenským režisérom. Peter Bebjak.

Najúspešnejší slovenský režisér Bebjak o svojom novom filme: Wetzler a Vrba? Obdivujem ich CONTINENTAL FILM Režisér Peter Bebjak na mieste nakrúcania filmu Správa. Na Záhorí postavili repliku časti Osvienčimského koncentráku.

v rozhovore sa dočítate:

  • do akej miery ho obmedzoval pri práci vírus a protipandemické opatrenia,
  • čo jeho nový film o holokauste prináša nové,
  • či si myslí, že jeho nový film pomôže zmeniť názor nejakému „náckovi“,
  • ako hodnotí reakcie na seriál Slovania a či ich očakával.

v poslednom čase ste nakrútili viacero filmov a seriálov a pripravujete ďalšie. Akoby vás pandémia ani neobmedzila vo vašej tvorbe. Čím si to vysvetľujete?

Počas prvého lockdownu boli všetky výroby zastavené a tri mesiace sa nepracovalo. Ale v rámci televízií, ktoré stále vysielajú a musia vyrábať nejaký obsah, sa ich výroby rýchlo  obnovili. Televízie takýmto spôsobom dávajú ľuďom, pracujúcim v segmente audiovizuálneho priemyslu, možnosť zarobiť si, aby mali z čoho žiť. 

keď sa prenesieme priamo na nakrúcanie, do akej miery vás obmedzoval vírus a hygienické opatrenia? Dalo sa to zvládnuť?

Okolo toho sa vytvorila celá alchýmia. Vo filmovom štábe vznikla nová funkcia – človek, ktorý má na starosti dodržiavanie pravidiel. Projekty, ktoré sú drahšie, musia byť istým spôsobom poistené, takže sa musí dbať na každú maličkosť, aby sa neohrozila výroba. Tým pádom sa neustále testovalo, rúška na pľaci boli a sú povinné, teda okrem hercov, ktorí si ich pri výkone dávali dolu. Týkalo sa to aj takých drobností ako sedenie pri obedoch. Vytvorili sa „plastové boxy”, kde boli ľudia od seba izolovaní. Sú štáby, ktorým na tom záleží, lebo ak sa ohrozí výroba len preto, že niekto ochorie, 50 až 100 ľudí môže preto prísť o prácu. Sú štáby, ktoré to možno berú benevolentnejšie, ale to už nevieme ovplyvniť.

stalo sa vám, že by vám vírus priamo ovplyvnil nakrúcanie?

Vždy sa hľadalo riešenie.  V Česku, kde herci pendlovali z pľacu na pľac, a potom do divadla, sa vírusu darilo lepšie. Niektoré výroby sa museli upravovať, ale vždy sa našiel spôsob. Nakrúcanie sa zastavilo na pár dní, pretestovalo sa, a potom sa pokračovalo.

 

Celý rozhovor si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite