Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Alojz Hlina: Nechcem kydať na Matoviča, ale...

.šimon Jeseňák .rozhovory

V politike spolu začínali, dnes sú na nože. Hlina o ňom hovorí, že je trápny cynik, ktorý potrebuje ľudí, čo poctivo držia banner. Matovič ho zas obviňuje z podpory registrovaných partnerstiev. Je možné, že po voľbách budú opäť musieť nájsť spoločnú reč.

Alojz Hlina: Nechcem kydať na Matoviča, ale... Milo Fabian/SITA

predseda KDH Alojz Hlina v rozhovore hovorí:

  • ako to bolo s detektorom lži
  • ako chcel byť členom OĽaNO
  • ako chce meniť KDH
  • ako by mala vyzerať nová vláda

v roku 2012 ste prvýkrát kandidovali do parlamentu na kandidátke OĽaNO. Ako k tomu došlo? 

Igor Matovič ohlásil, že zakladá stranu a plánuje kandidovať vo voľbách. Dva alebo tri dni potom sme sa stretli a ponúkol mi možnosť kandidovať do parlamentu na kandidátke OĽaNO.

ponuku Igora Matoviča ste prijali ihneď?

Ihneď nie. Vzal som si niekoľko dní na rozmyslenie, ale žiadne „tanečky“ okolo toho som nerobil. Chcel som ísť do politiky. 

čo ste si mysleli o Igorovi Matovičovi v čase, keď ste akceptovali jeho ponuku?

Vnímal som ho ako určitý nový fenomén v slovenskej politike. Som opatrný v tom, že si nevytváram súdy o ľuďoch hneď. V ten moment som nemal na Matoviča nejaký silný, zásadný názor. V tom čase sme sa poznali len krátko.

prvý kontroverzný krok Igora Matoviča nastal v roku 2012. V tom čase boli na kandidátke OĽaNO aj ľudia ako František Mikloško, Vladimír Palko a Peter Zajac. Z kandidátky však odišli čiastočne aj preto, lebo ich Igor Matovič poslal na detektor lži. Ako ste túto situáciu vnímali vy?

Možno mi bude vyčítaný určitý pragmatizmus. S odstupom času chápem emocionalitu ich rozhodnutia, u mňa vtedy skôr prevládala racionalita. Tí, ktorí odstúpili, boli všetko hotoví poslanci a ľudia, ktorí by sa do parlamentu prekrúžkovali. Ak by k tomu pristúpili racionálne, tak mali vydržať. Myslím, že vtedy som to s nimi aj takto komunikoval. 

z kandidátky odišli aj otcovia zakladatelia strany, ktorej ste dnes predseda. Títo ľudia boli požiadaní, aby šli na detektor lži. 

Bijú sa vo mne dve polohy. Prvou je dôstojnosť týchto ľudí a druhá je politický marketing. Z hľadiska politického marketingu to nebol zlý návrh. Vôbec teraz neriešim, či sa niekto bál ísť na detektor. Otázka stojí tak, čo má v daný moment prevažovať. Politický marketing a vizuál nie je možné v politike podceňovať. 

„Igor Matovič potrebuje ľudí, ktorí poctivo držia banner.“  

Tu sa však bije silnejšie dôstojnosť, či nedôstojnosť v ich prípade a to ja nechcem hodnotiť. Pre politický marketing a to, čo sa tým sledovalo, to dávalo logiku. Ak nejaký marketér povedal, že nápad s detektorom lži je konceptuálne a výzorovo dobrý nápad a že to bude dobre vyzerať na kamerách a pomôže to strane, tak to dávalo zmysel.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite