Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ocenenie Biela Vrana za rok 2017 bolo udelené Zuzane Hlávkovej s Pavlom Szalaiom, ktorí sa postavili podozrivým praktikám na ministerstve zahraničia, Štefanovi Strakovi za prácu s Rómami a ochranárovi Erikovi Balážovi.

Mesto nula
.mesto nula

Majú k dispozícii všetky prostriedky a možnosť všetko prestavať. Ako by podľa nich vyzeralo ideálne mesto? Urbanisti a odborníci predstavujú svoju víziu nepopísaného mesta, ktoré má vzorovú architektúru či dopravu, pokojné miesta, ale aj podniky otvorené po desiatej. Jednoducho mesta, v ktorom sa dobre žije.


.mesto nula: Parky každých tristo metrov

.mesto nula: Parky každých tristo metrov

.denisa Gdovinová .lifestyle

Každému je jasné, že dobré mesto má mať veľa verejnej zelene. Kedy však táto myšlienka začala? Stelesnila sa v modeli záhradného mesta, v ktorom bola zeleň kľúčová. Ako vyzeralo?

.mesto nula: Dobré cyklotrasy? Len pol percenta sumy z predraženého obchvatu a máme tu Amsterdam

.mesto nula: Dobré cyklotrasy? Len pol percenta sumy z predraženého obchvatu a máme tu Amsterdam

.denisa Gdovinová .lifestyle

Kampaň Do práce na bicykli chce do ulíc vylákať čo najviac ľudí. Ale dokáže vytvoriť dostatočný tlak na to, aby mesto vybudovalo bezpečné cyklotrasy? Šéf cyklokuriérov Švihaj Šuhaj hovorí o tom, ako môže mesto vytvoriť ideálne cesty pre bicykle.

.mesto nula: Chýba Bratislave bulvár? Ulice treba zo šesťdesiatky spomaliť

.mesto nula: Chýba Bratislave bulvár? Ulice treba zo šesťdesiatky spomaliť

.denisa Gdovinová .kultúra

Korzo, bulvár či široká mestská ulica sa podľa architekta Tomáša Šeba hýbe v rýchlosti desať kilometrov za hodinu. Je teda prispôsobená chodcovi, nie autám. V ateliéri Šebo&Lichý sa snažia presadiť, aby sa na bulvár premenila Mickiewiczova ulica v Bratislave.

  •