Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tento obchod si na férovosti dáva záležať

.sponzorované .promotion

Viac ako polovica celého fairtradového príspevku zo Slovenska pochádza z Lidla.

Tento obchod si na férovosti dáva záležať

Každý pevný vzťah je postavený na férovom prístupe a vzájomnej dôvere. Každý z nás chce mať niekoho, na koho sa môže obrátiť aj v náročných situáciách. Lidl je takým partnerom pre svojich dodávateľov a rovnako aj zákazníkov. Diskont je totiž hrdým partnerom Fairtrade a zároveň najväčším slovenským prispievateľom programu, ktorý zlepšuje životy ľudí v rozvojových krajinách. Nákupom certifikovaných výrobkov v Lidli pomáhate aj vy. 

Vďaka predaju produktov s certifikáciou Fairtrade v Lidli získali pestovatelia z rozvojových krajín za rok 2021 príspevok vo výške 380 000 €. Ide o viac ako polovicu z celkového fairtradového príspevku zo Slovenska za predošlý rok. Medziročný nárast predstavuje viac ako 70%, v rozpätí troch rokov sa príspevok Lidla dokonca viac ako strojnásobil. Lidl aj týmto spôsobom pomáha roľníkom a pestovateľom, pre ktorých je poľnohospodárstvo často jedinou možnosťou obživy. Obdobie pandémie spolu s narušením celosvetového obchodu najvýraznejšie zasiahlo práve týchto dodávateľov. „Tieto peniaze môžu použiť na projekty, ako sú budovanie studní, škôl a zdravotníckych zariadení, doprava, investície do efektívnejšieho pestovania a veľa ďalších, a počas koronakrízy aj zaistenie bezpečnosti a zdravia,“ vysvetlil Lubomír Kadaně, riaditeľ Fairtrade Česko a Slovensko.

V systéme Fairtrade dostávajú zapojení pestovatelia okrem zodpovedajúcej ceny ešte príspevok, ktorý môžu použiť na investície do rozvoja svojich fariem a komunít. Získané prostriedky využívajú pestovatelia stále častejšie aj na boj s dopadmi klimatickej zmeny a na preventívne opatrenia, ktoré ich môžu pred otepľovaním klímy chrániť. „Stále viac sa ukazuje, že sociálna nespravodlivosť, ktorá aj dnes často pestovanie mnohých komodít sprevádza, má určitú paralelu aj v nespravodlivosti klimatickej. Tí, ktorí prispievajú k zmene klímy najmenej, sa musia vyrovnávať s najťažšími následkami klimatickej zmeny,“ hovorí Lubomír Kadaně a nadväzuje: „V dôsledku zmien klímy v krajinách globálneho Juhu pestovatelia bojujú s novými chorobami a škodcami, sú ohrození nepravidelnými a nižšími zrážkami na jednej strane alebo na druhej, naopak, povodňami. Pestovatelia zapojení do systému vďaka Fairtrade využívajú nové odrody, učia sa pracovať s vodnými zdrojmi alebo diverzifikujú plodiny.“

Takmer tri štvrtiny fairtradového kakaa a viac ako polovica fairtradových ruží predaných v roku 2021 na Slovensku bola z Lidla. Diskont ponúka zákazníkom aj certifikovanú zelenú kávu (v automatoch Lidl2Go), trstinový cukor, kokos, mandle, vanilku (v čokoládach privátnych značiek) a tiež bavlnu (nákupné tašky). Lidl ponúkol počas minulého roka zákazníkom takmer 250 výrobkov s certifikáciou Fairtrade, pričom viac ako 70 ich má v stálom sortimente. 

Jedným z našich pilierov je zodpovednosť – vo vzťahu k zákazníkom ju napĺňame prostredníctvom kvalitných produktov za čo najvýhodnejšie ceny. Zároveň však myslíme aj na životné prostredie a našich dodávateľov. Certifikácia našich privátnych značiek je dôležitým krokom k trvalej udržateľnosti a zlepšovaniu životných podmienok mnohých tisícok ľudí. Našim zákazníkom pomáha zorientovať sa a vybrať si zodpovedné produkty. Nie je ľahké byť zodpovedným človekom a preto sa to v Lidli snažíme čo najviac uľahčiť,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za nákup a marketing. Výrobky s Fairtrade certifikáciou nájdu zákazníci v Lidli predovšetkým pod privátnymi značkami J.D.Gross, Favorina či Gelatelli. Certifikovaná je aj káva z automatov Lidl2Go a tiež bavlnené nákupné tašky. 

Fairtrade je certifikácia tovarov, ktoré spĺňajú určité sociálne, ekonomické a ekologické štandardy. Cieľom tejto certifikácie je poskytnúť pestovateľom a zamestnancom možnosť uživiť sa vlastnou prácou za dôstojných podmienok. Fairtrade znamená spravodlivejšie obchodné podmienky, dodržiavanie ľudských a pracovných práv a šetrný prístup k životnému prostrediu. 

Lidl má stanovené konkrétne ciele v oblasti trvalej udržateľnosti svojho sortimentu privátnych značiek. Všetky záväzné stanoviská Lidla sú dostupné tu:

https://www.spolocenskazodpovednost.sk/sortiment#m...

Lidl doteraz publikoval tri správy o trvalej udržateľnosti podľa metodiky GRI:

https://www.spolocenskazodpovednost.sk/stiahni-si-...

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite