Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tisíc ton pomoci, hlási najväčšia potravinová zbierka na Slovensku

.sponzorované .promotion

Lidl so svojimi zákazníkmi venoval núdznym 1000 ton potravín v hodnote viac ako milión eur.

Tisíc ton pomoci, hlási najväčšia potravinová zbierka na Slovensku GettyImages

v náročných časoch je obzvlášť dôležité pamätať na núdznych a pomôcť im preklenúť ťažké životné situácie. Jedným z dôsledkov pandémie je, že mnoho ľudí sa dostalo do existenčných problémov. Často im chýba to najzákladnejšie – potraviny. Aby bola pomoc efektívna, musí byť pravidelná a dlhodobá. Lidl sa preto na jeseň 2020 rozhodol spustiť potravinovú zbierku „Podeľ sa a pomôž“, ktorá prebieha trvalo a vo všetkých predajniach diskontu. Priebežná bilancia je úžasná – 1000 ton potravín v hodnote viac ako 1 000 000 € a pravidelná pomoc pre tisíce ľudí! Od spustenia projektu na jeseň 2020 získalo vďaka projektu Lidla potrebnú pomoc viac ako 20 000 tých najzraniteľnejších – ľudí bez domova, týraných matiek s deťmi, sociálne slabších rodín s viacerými deťmi či zdravotne znevýhodnených.

,,Keď som zažívala násilie od svojho manžela, občianske združenie ŽENA V TIESNI mi veľmi pomohlo. Ale vôbec som si nemyslela, že môžem od nich očakávať aj materiálnu pomoc, hoci sme ju po odchode od manžela a otca mojich detí veľmi potrebovali. Teraz už viac ako rok nás pracovníčky tejto poradne pravidelne zásobujú takými potravinami a drogériou, ktoré by som si sama nemohla dovoliť. Mnohokrát nás práve potravinová pomoc zachránila. Veľmi si to vážim,“ povedala jedna z klientok martinského OZ ŽENA V TIESNI, poradne pre ženy zažívajúce násilie a ich deti.

Do projektu „Podeľ sa a pomôž“, ktorý sa realizuje vo všetkých 153 predajniach Lidl, je zapojených 95 lokálnych organizácií. Zbierka tak zostáva v regióne a zákazníci presne vedia, komu pomáhajú. Ide predovšetkým o organizácie a združenia venujúce sa ťažko chorým či inak znevýhodneným deťom, týraným matkám, ľuďom bez domova či rôzne centrá sociálnych služieb a iné komunitné organizácie.

„Naším primárnym cieľom sú rodiny s onkologicky chorým dieťaťom. Kvôli chorobe dieťaťa prestáva pracovať vždy jeden rodič, a tak sa ich rozpočet značne zníži. Vďaka potravinovej zbierke im vieme ich situáciu zľahčiť. Potravinovou zbierkou vieme rodinám pomáhať počas celého roka. Väčšina firiem podáva pomocnú ruku hlavne v čase Vianoc, ale tieto rodiny sú vystavené dlhodobo zníženému príjmu. Preto je veľmi potrebné pomáhať priebežne počas celého roka, čo je aj cieľom zbierky Podeľ sa a pomôž. Len vďaka zákazníkom a ich štedrosti vieme pomôcť mesačne mnohým rodinám,“ povedala Žaneta Petrášová z nitrianskeho detského mobilného hospicu Pod krídlami Dominiky.

Pred najkrajšími sviatkami v roku zorganizoval Lidl hlasovanie prostredníctvom aplikácie Lidl Plus, kde mohli zákazníci podporiť organizáciu zo svojho mesta. Tri organizácie s najväčším počtom hlasov – OZ ŽENA V TIESNI (Martin), Pod Krídlami Dominiky (Nitra), OÁZA nádej pre nový život (Košice) - získali nákupné poukážky v hodnote 1000 €. Skrátka však neobišli ani zvyšné organizácie – diskont všetkým venoval po 100 €. „V strede Európy a v 21. storočí by nikto nemal poznať pocit naozajstného hladu a nedostatku. Žiaľ, aj na Slovensku je to však smutná realita pre tisíce ľudí. Ochorenie covid-19 tieto problémy ešte znásobilo – mnoho ohrozených ľudí prišlo o posledné možnosti zárobku, zintenzívnilo sa domáce násilie, veľa ľudí nemá prístup k potrebnej zdravotnej starostlivosti. V Lidli veríme, že je našou zodpovednosťou podať pomocnú ruku a snažíme sa k tomu posmeliť aj našich zákazníkov. Výsledky sú úžasné a sú jasným dôkazom, že napriek všetkému je ľudskosť v našej spoločnosti prítomná,“ povedala Zuzana Sobotová, zodpovedná za CSR projekty v Lidli.

Vo vianočnom období si viaceré organizácie prevzali z predajní Lidl okrem trvanlivého tovaru aj čerstvé produkty, vďaka ktorým mohli aj ľudia v núdzi zažiť štedré a veselé sviatky. Mäso a mäsové výrobky, kapor a iné ryby, mliečne výrobky či ovocie a zelenina. To je pre mnohých luxus, ktorý si nemôžu dovoliť ani na Vianoce. Veľká vďaka patrí aj zamestnancom Lidla, ktorí pomáhajú pri najväčšej potravinovej zbierke na Slovensku – „Podeľ sa a pomôž“.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite