Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Zamestnanci sa spojili a „našportovali“ 30 000 kilometrov pre dobrú vec

.sponzorované .promotion

Momenty dosiahnutia našich cieľov patria k najsilnejším nástrojom motivácie. S využitím práve takejto pozitívnej emócie pracujú mnohé spoločnosti. Proaktívne vytvárajú pre zamestnancov príležitosti, keď sa pocit individuálneho príspevku k tímovému cieľu spojí s pocitom zadosťučinenia z pomoci dobrej veci. Výsledkom je veľmi silný motivačný zážitok.

Zamestnanci sa spojili a „našportovali“ 30 000 kilometrov pre dobrú vec

svoje aktuálne skúsenosti o tom, ako môže vyzerať úspešná spolupráca internej komunikácie a CSR s fokusom na jednotlivca, a zároveň celý tím, sprostredkovala Barbora Haramiová zo spoločnosti Volkswagen Slovakia a Alexandra Pappová z Nadácie Volkswagen Slovakia. 

prečo ste sa rozhodli zamerať na podporu pohybu zamestnancov?

BH: Podpora zdravého životného štýlu a ochrana zdravia zamestnancov je dlhodobo našou prioritou. Uplynulé mesiace dali v súvislosti s pandémiou všetkým poriadne zabrať a vplývali na fyzické i duševné zdravie. Keďže aj z osobných skúseností vieme, že množstvo kolegov sa vo voľnom čase nielen za účelom zlepšenia kondičky, ale aj v rámci psychohygieny venuje práve rôznorodým pohybovým a športovým aktivitám, rozhodli sme sa zamerať práve na tento aspekt. Vznikol tak návrh spoločne zbierať kilometre, pričom každý mohol prispieť aktivitou podľa vlastnej preferencie. 

Barbora HaramiováBarbora Haramiová

ako vznikol nápad spojiť motiváciu k zdravému životnému štýlu s firemnou filantropiou?

AP: Vďaka spolupráci s Nadáciou VW SK sme celý nápad mohli posunúť ešte ďalej a ponúknuť zapojeným ľuďom aj dobrý pocit z pomoci iným. Keďže tento rok Volkswagen Slovakia oslavuje svoje 30. výročie, číslovka 30 bola leitmotívom celého projektu. Zbierali sme tak 30 000 kilometrov a v Nadácii sme vyčlenili celkovo 30 000 eur pre následnú finančnú podporu organizáciám so zameraním na podporu pohybu u detí a mládeže. Toto sú hlavné ingrediencie silného komunikačného a CSR „koktejlu“ pod značkou 30 000 kilometrov pre dobrú vec. 

ako výzva spoločnými silami nazbierať 30 000 kilometrov prebiehala? 

BH: Koncom augusta sme zverejnili výzvu pre všetkých „pohybuchtivých“ kolegov a kolegyne. Cieľ spoločnými silami nazbierať za niečo viac ako dva mesiace 30 000 kilometrov sme vďaka vyše dvom stovkám zapojených spolupracovníkov a viac ako 1 700 individuálnym aktivitám dokázali prekročiť so 6-týždňovým predstihom. Krokom, behom, na bicykli či korčuliach pritom zapojení spolupracovníci zlepšili nielen svoju vlastnú kondíciu. Všetci, čo prispeli minimálne 30 kilometrami, získali možnosť podať vlastný zamestnanecký projekt v rámci grantového programu a zlepšiť tak finančnú kondíciu vybranej organizácie podporujúcej deti a mládež v aktívnom životnom štýle. Grantový program bol spustený po dosiahnutí míľnika 30 000 kilometrov.  

s akými reakciami zamestnancov ste sa stretli?

BH: Kolegovia potvrdili, že sa vedia nadchnúť pre vec. Zapojili sa do aktivity s veľkým nasadením a zdieľali s nami nielen svoj progres, ale v mnohých prípadoch pripojili aj bližší popis turistickej trasy či jazdy na bicykli, aby tak inšpirovali aj ďalších. Okrem podpory zdravia sme mali možnosť navzájom sa pochváliť a bližšie spoznať, čo v spoločnosti našej veľkosti považujeme za ďalší prínos.  

Alexandra PappováAlexandra Pappová

AP: Jedným z hlavných zameraní Nadácie VW SK je aj podpora občianskych združení, škôl, predškolských zariadení či neziskových organizáciií podporujúcich rozvoj detí a mládeže. Mnohí z našich zamestnancov pravidelne využívajú možnosť poukázať na zaujímavé a dôležité projekty z celého Slovenska, ktoré sa vďaka tomu môžu uchádzať o podporu v spomínaných takzvaných  zamestnaneckých projektoch. Preto zarezonovalo aj toto spojenie. Ocenili, že aj táto športová aktivita získala hlbší rozmer pomoci a podľa ich vyjadrení im dodávala odhodlanie vytrvať. Prostriedky venované Nadáciou v sumárnej výške 30 000 eur sú pritom určené na podporu činnosti organizácie alebo nákup vybavenia súvisiaceho s podporou športu. V dnešnej dobe, keď veľa detí trávi voľný čas skôr pasívne a vo virtuálnom svete, považujeme za dôležité upriamiť našu pozornosť práve týmto smerom. 

ako ste udržiavali motiváciu zamestnancov?

BH: Jednotlivé fázy projektu sa stali pravidelnou súčasťou komunikácie smerom k zamestnancom. Zdieľali sme nielen aktuálny počet kilometrov, ale i zážitky účastníkov prostredníctvom autorských fotiek výhľadov, prírodných krás, cyklistických výletov či momentiek z pretekov. Úprimne, toľko inšpirácie na jednom mieste sme ani nečakali. Dôležité je pritom zdôrazniť, že sme sa nesústredili na výkon a zapojiť sa mohol skutočne každý. Nehľadali sme budúcich olympionikov ani lámačov svetových rekordov. Chceli sme, aby si to kolegovia užili, a zároveň mali dobrý pocit z toho, že ich osobný prínos mal aj “vyšší zmysel“ presahujúci osobné štatistiky. Úplne prirodzene sme tak akcentovali myšlienku tímového ducha, ktorá je aj jednou z našich firemných hodnôt.  

plánujete v podobných aktivitách pokračovať?

BH: Podpora zdravia celého tímu je nadčasovou záležitosťou a nemá obmedzenú platnosť. Preto áno, aj v ďalšom roku sa určite zamyslíme, ako tento úspešný projekt, ktorý spojil našich zamestnancov, podporil zdravý životný štýl a vygeneroval množstvo pozitívnych zážitkov, inovovať. 

aké projekty boli podporené vďaka 30 000 kilometrov pre dobrú vec?

AP: Do interného hlasovania sa zapojilo vyše tisíc kolegov a kolegýň, ktorých hlasy rozhodli o konečnom poradí prihlásených projektov. Celková suma 30 000 eur bola rozdelená medzi 4 organizácie, ktoré získali finančnú podporu na realizáciu nápaditých a užitočných projektov:

  • Telovýchovná jednota Junior club Borský Mikuláš – projekt „Meníme pohyb na zdravie“ – 5 950 eur
  • Materina dúška – projekt „Rozhýb svoje kosti!“ – 10 000 eur
  • Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom v Trnave – projekt „Pohyb v pohybe“ – 7 160 eur
  • Latino School – Viva La Danza – 6 890 eur

Vďaka poskytnutým financiám sa budú môcť uskutočniť rozličné zaujímavé aktivity pre desiatky detí a mladých ľudí, zamerané na radosť z pohybu, tanca a športu. Aktívne trávenie voľného času je dôležité pre všetkých bez rozdielu – veľmi sa preto tešíme z podporeného projektu pre mladých ľudí s autizmom.

ako hodnotia myšlienku projektu a svoje zapojenie zamestnanci?

elena Klimovská

Pozícia: zabezpečenie kvality nakupovaných dielov Q7/Q8

Aktivita: turistika

Elena KlimovskáElena Klimovská

„Túto akciu pokladám za veľmi pekný nápad. Páči sa mi najmä to, že spoločnosť motivuje svojich zamestnancov, aby spravili niečo dobré (nielen) pre seba, a zároveň sa s kolegami podelili o svoje zážitky. Pre mňa osobne je každá prechádzka, každá turistika, každý pohľad na krásy prírody úžasnou skúsenosťou a obrovským zdrojom energie. Zlepšenie kondície a fyzického zdravia je pritom príjemným bonusom :).“

marián Kinaš

Pozícia: plánovanie automatizácia/digitalizácia

Aktivita: cyklistika

Marián KinašMarián Kinaš

„Kilometre by som najazdil aj bez tejto výzvy, ale takto aspoň dostali hlbší význam. Aktívny životný štýl ma udržuje v dobrej mentálnej a fyzickej kondícii a to je najlepšia motivácia i odmena zároveň. Rád prekonávam svoje hranice a tento rok sa mi ich podarilo posunúť opäť o kúsok ďalej – konkrétne do Chorvátska, kam som sa vybral na bicykli. Táto jazda bola jednoznačne mojím najsilnejším a najťažším športovým zážitkom tento rok.“

peter Petruška

Pozícia: tímlíder na predmontáži dverí H3a

Aktivita: turistika

Peter PetruškaPeter Petruška

„Do výzvy som sa zapojil rád, keďže je to podľa môjho názoru veľmi dobrá myšlienka. A ak by bol nakoniec môj projekt vybraný, tešil by som sa, že som kilometre zbieral skutočne pre dobrú vec. Aj bez toho je však mojou hlavnou motiváciou to, že niečo aktívne robím pre seba, pre svoje zdravie a telo a cítim sa tak fit fyzicky aj psychicky. Môj naj zážitok tohto roku je turistika v Malej Fatre, kde som vystúpil na štyri vrcholy. Boli to Chleb, Malý Kriváň a Pekelník. Bola to 7,5-hodinová náročná túra. Počasie nám veľmi prialo a bol to krásny výstup. Slovensko má krásne hory a prírodu, určite je čo obdivovať.“

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite