Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Už nemusíte nikam cestovať

.michal Magušin .promotion

Poznáte priestor, kde nemáte stres z nakupovania, nikto vás neruší a na jednom mieste sa oblečiete od hlavy až po päty? O privátnom nakupovaní v Image House for Men hovorí Marek Liso, riaditeľ Marco Mirelli.

Už nemusíte nikam cestovať MARCO MIRELLI Virtuálnu prehliadku Image House for Men na Laurinskej ulici v Bratislave vám ponúka služba Google Street View.

čo sa skrýva pod pomenovaním Image House for Men (IHFM)?

Z nášho pohľadu ide o originálny projekt vytvorenia reprezentatívneho miesta pre všetkých úspešných mužov, kde sa môžu nielen komplexne obliecť a využívať všetky služby starostlivosti o svoj šatník alebo kde si môžu prísť do šatníka kúpiť len určitú konkrétnu vec, či sú to topánky, džínsy, kravaty alebo iné pánske doplnky. Návšteva IHFM je určitým spôsobom statusová záležitosť. Pre mňa ako muža je to výnimočný pocit, že môžem povedať: Idem do Image House. Niekto povie – idem do Mirelli, niekto do Marco Mirelli a niekto do Image House. V konečnom dôsledku nie je dôležité, ako to kto nazýva, dôležité je vedieť, že ak niečo potrebujem, tak viem, kam mám ísť. Nemusím tápať ani hladať na internete či čítať recenzie. Viem, že ak sa to týka oblečenia, tak to je to miesto, kde určite budú vedieť uspokojiť moje potreby.

za zaujímavými projektmi musia stáť zaujímaví ľudia. Kto stojí za Image House for Men?

Profesionáli. Ľudia, ktorí to poctivo odmakali a nielenže vedia robiť svoju prácu, ale ju robia aj zo srdca. O tom svedčí 18-ročná tradícia, ktorá sa začala písať v pivnici a dnes pokračuje „na dobrej adrese“ v centre Bratislavy. Za Image House stojí komplexne vystavaná silná firma Marco Mirelli, ktorá poskytuje produkty a služby na svetovej úrovni. Tí klienti, ktorí s nami prešli celú cestu, vedia, že sme nikdy nehľadali žiadne skratky. O tom, že „žijeme tým, čo robíme“ svedčia dokonca aj mená našich detí. Prvé strihy, ktoré moja manželka Mimi vymodelovala, nazvala pracovne Eliška, Oliver a Oskar, a tak sa dnes volajú aj naše deti.

ako sa zrodil nápad vytvoriť unikátny priestor, kde sa komplexne postaráte o oblečenie muža?

Celý život snívame a len čas ukáže, čo sa naplní a čo nie. Ako hovorí jeden môj dobrý priateľ, „stačí si zaželať“. Na začiatku sme snívali o vytvorení Image House pre mužov v celom rozsahu. Mali sme plán združiť pod jednu strechu odievanie, kaderníctvo, kozmetiku, manikúru, zubára, plastickú chirurgiu. Už sme boli aj pozrieť miesto vhodné na prevádzku všetkých odborov, súvisiacich s imidžom, avšak veľmi rýchlo sme si uvedomili, že by to bolo spoločenstvo nezávislých subjektov, ktorých úroveň poskytovania služieb by sme nemohli nijako ovplyvniť, a tak sme tento sen opustili, možno dočasne, lebo „nikdy nehovor nikdy“ a pokračovali sme v rozvíjaní nášho originálneho konceptu služieb v oblasti odievania.  Slogan „Komplexná privátna starostlivosť o odievanie a vzhľad mužov“ síce zodpovedal nášmu snu, ale realite len čiastočne, pretože naša činnosť nepokrývala celkový vzhľad muža, ale len časť týkajúcu sa odievania. V konečnom dôsledku sme však neboli ďaleko od pravdy, lebo sme vychádzali z predpokladu, že kto dbá o svoj zovňajšok, dbá aj na odievanie alebo naopak, kto sa stará o odievanie, stará sa aj o svoj zovňajšok.

čo znamenalo vytvorenie Image House for Men pre slovenských mužov?

Keď sme otvárali showroom na Laurinskej ulici v Bratislave, toto miesto posúvalo našu koncepciu komplexnej starostlivosti o odievanie do vyššieho levelu. Kampaň „už nemusíte nikam cestovať, Marco Mirelli prináša to najlepšie zo sveta“ to komunikovala zrozumiteľne a jednoznačne. Kampaň bola zacielená na oslovenie mužov, ktorí nakupovali najmä v zahraničí z presvedčenia, že tam majú širší výber odevov a vyššiu kvalitu služieb. Otvorením Image House v srdci Starého Mesta sa situácia u nás na Slovensku zmenila a už to neboli len produkty a služby na svetovej úrovni, ale aj priestor schopný konkurencie so svetovými značkami. Kvalita a dizajn produktov, úroveň a rozsah služieb boli v rovnováhe s priestorom a zostávalo posledné – aby si všetci úspešní muži našli do Image House cestu a začali považovať Image House za svoj obchod. Náš obchod. Klienti Image House v určitom zmysle predstavujú pánsky klub, z podstaty veci vyplývajúce neformálne združenie úspešných mužov, uspokojujúcich nielen svoju potrebu, ale aj vášeň pre odievanie.

Úlohou poskytovateľov služieb je sprostredkovať každému zákazníkovi pozitívnu skúsenosť.

aký pocit si má váš klient odnášať z návštevy Image House?

Mal by vnímať, že je to miesto, kde si vždy oddýchne, kde sa cíti dobre. Vracia sa tam s radosťou, všetci ho poznajú po mene, vracia sa k priateľom. Takto som si ja vždy predstavoval služby rodinného podniku. Poznám majiteľov, oni poznajú mňa. Osobne sa o všetko postarajú, sú nositeľmi vízie, firemnej kultúry a vytvárajú pre nás prostredie, kde sa cítim ako doma. Mám chuť na drink, dostanem ho. Mám chuť na cigaru, dostanem ju. Potrebujem priestor na obchodné rokovanie, mám ho. Potrebujem byť len tak sám so sebou, môžem. Ako spievala skupina Elán, „vždy voňajú človečinou, takých ľudí mám rád. Tu nikto pred nikým sa na nič netvári, všetko je dovolené“. Toto je naša cesta.

prečo je pre vás táto „človečina“ alebo autentickosť takou dôležitou hodnotou?

Viem, o čom hovorím. Prešli sme si svojím a určite veľa ľudí mi dá za pravdu, najmä v oblasti poskytovania služieb. Ešte vždy sa musím v duchu smiať, keď niekedy stretnem človeka, ktorý vzal na seba rolu zákazníka a zabudol, že je len taký istý človek ako vy. To, či máme postavenie, peniaze alebo moc, nič neznamená. Všetko je pominuteľné a nič si z tohto sveta nezoberieme so sebou, keď príde náš čas. Ak toto pochopíme, potom sa nemusíme na nič hrať, kamkoľvek prídeme. Môžeme byť sami sebou a cítiť sa ako doma. A to je cieľ Marco Mirelli. Aby sa jeho klienti v priestoroch Image House cítili ako doma. Môžu tam tráviť hodiny a vychutnať si atmosféru, ale ak sa ponáhľajú, v takom prípade všetci fungujeme ako mechanici vo Formule 1. Každému sa snažíme dať, čo je pre neho dôležité. Na ploche 600 štvorcových metrov sme tak vytvorili adaptívne prostredie, ktoré sa prispôsobuje klientovým požiadavkám. Ak chce odevy na mieru, starostlivosť o šatník, džínsy alebo len kravatu, Image House je tu pre neho.

odkiaľ ste čerpali inšpiráciu pri tvorbe pomenovania Image House?

Možno ide o svetový unikát. Pomenovania dom nábytku alebo dom obuvi nám boli známe, ale s pomenovaním Image House som sa v čase jeho vytvorenia nikde nestretol. Vychádzajúc z našej filozofie podnikania – buď originálny a nikdy nikoho nekopíruj – je originálne aj pomenovanie nášho podnikania slovným spojením Image House. Napriek negatívnym reakciám niektorých ľudí na slovo imidž sme sa pre toto pomenovanie našej činnosti rozhodli, pretože sme to tak vnútorne cítili. Otázka je, čo chápu pod týmto symbolom. Pre jedných je potom imidž dôležitý, pre iných zas nie, pre niekoho je súčasťou spoločenského postavenia, pre ďalšieho môže byť len falošnou maskou. V našom ponímaní je imidž muža sebavedomý prejav muža s upraveným zovňajškom.

v našich rozhovoroch sa často vyjadrujete o celkovej kultúre odievania na Slovensku. Čo vás k tomu motivuje?

Po 18 rokoch práce v odvetví starostlivosti o odievanie môžeme už hovoriť o profesionalite, znalosti odvetvia, o určitej tradícii a z toho vyplývajúcej odbornej legitimite zodpovedne informovať formou rozhovorov o stave tohto odvetvia na Slovensku, aby mal potenciálny klient dostatok informácií potrebných na svoje rozhodnutie ohľadom odievania a nedochádzalo tak k zavádzaniu klientov. My sme výrobcovia a stylisti v jednom. Spájame krajčírske umenie s dizajnom. Obslúžili sme tisíce klientov. Pomáhali sme budovať kultúru odievania na Slovensku a vieme, že, ako vo všetkom, je dôležitá informovanosť. Ak klient má potrebné informácie, vie sa zaujímať o veci dôležité pre jeho správne rozhodnutie a tomu bude zodpovedať aj výsledok na konci procesu. O to dôležitejšie je to dnes, pretože žijeme v technologickej dobe, dobe sociálnych sietí a tomu zodpovedajúcich marketingových stratégií, ktoré sú väčšinou založené na ilúzii a lži. Veľmi veľa subjektov, aby si získalo zákazníka, sľubuje, skresľuje, nafukuje, avšak vo väčšine prípadov realita nezodpovedá sľubovanému. V prípade negatívnej skúsenosti klient potom stráca dôveru a trpí tým celé odvetvie. Úlohou poskytovateľov služieb je sprostredkovať každému zákazníkovi pozitívnu skúsenosť, ktorú si zapamätá. Prevýšiť jeho očakávania a uspokojiť potreby. My nikdy nesľubujeme viac, než dokážeme splniť len preto, aby sme uzavreli obchod. A na toto by mali myslieť všetci.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite