Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Poznáte optimálny terén na beh?

.sponzorované .promotion

Neviete ako sa dostať do kondičky, ako rozhýbať svoje telo, znížiť svoju hmotnosť a urobiť niečo pre svoje zdravie?

Poznáte optimálny terén na beh? shutterstock

šport a aktívny pohyb vám v tom rozhodne pomôžu. Ak ale nechcete tráviť hodiny v posilňovni a potiť sa v uzavretých priestoroch vsaďte na beh. Pri behu zapojíte do pohybu všetky kĺby a rozhýbete každý sval vo svojom tele. 

Beh nie je finančne náročný šport. Pánske tričko s krátkym rukávom, športové nohavice a vhodná obuv vám bohato postačia. 

nie je beh ako beh

Možno si myslíte, že je jedno na akom teréne bežíte, hlavne, že bežíte. Opak je ale pravdou. Niektorý povrch dá zabrať vašim kĺbom, niektorý preverí vašu kondičku a na ďalšom prejdete oveľa väčšiu vzdialenosť než si myslíte.

Asfalt

Pomerne tvrdý a rovný povrch, ktorý nájdete v každom meste. Tento povrch je ideálny ak chcete zlepšovať svoju vytrvalosť a tempo. Asfaltový povrch je takmer rovný, takže vám nehrozia žiadne úrazy. Nerovnosti asfaltových ciest (vyjazdené koľajnice na cestách) môžu zaťažovať jednu stranu vášho pohybového aparátu (panva, chrbtica, kĺby, meniskus). Po pár kilometroch to zbadáte na vlastnej koži.

Betón

Rovný a hladký terén, po ktorom môžete behať bezpečne (nehrozí zakopnutie a následný úraz). Nie je dobré na ňom behať dlhšiu dobu, nakoľko je betón tvrdý povrch  a zaťažuje kĺby čo sa môže po čase záporne podpísať na vašom pohybovom aparáte. Aby ste týmto negatívam predišli a nemuseli skončiť s behaním investujte do kvalitnej pánskej bežeckej obuvi. Vaše kĺby to určite ocenia. 

Tráva

Mäkký trávnatý terén je najlepší ak máte problém s kĺbmi a šľachami. Behom po tomto povrchu zároveň namáhate aj svaly na nohách, ktoré sú dôležité na udržanie rovnováhy. Nakoľko je ale tento terén dosť nerovný zvyšuje sa záťaž na achilovku a riziko podvrtnutia členku je podstatne vyššie. V prípade mokrej trávy môže dôjsť k pošmyknutiu a vážnejšiemu zraneniu.

Piesok

Beh na piesku minimálne zaťažuje kĺby, do pohybu sa zapájajú aj svaly lýtka a ak bežíte na boso je to zdravé aj pre chodidlá. Pozor si ale dávajte na nečistoty v piesku (lastúry, kamene, sklo, ...), ktoré môžu spôsobiť zranenie. Beh na piesočnej pláži môže byť výborný pri chudnutí, nakoľko si vyžaduje dobrú kondíciu a vy spálite viac kalórií než pri behu po asfalte či betóne. 

Lesné cestičky

Lesné či poľné cestičky patria k najnáročnejším terénom na beh. Terén je hrboľatý, raz bežíte do kopca, potom z kopca, ... prírodné cesty dajú zabrať vašej kondičke a aj svalom. 

Bežecký pás

Zlé počasie, zima, dážď,... to vás môže od behu vonku odradiť. V tomto prípade je bežecký pás výhodné mať doma – tréningu sa nemusíte vzdávať. Má mäkký povrch (nezaťažuje kĺby) a môžete si na ňom nastaviť rýchlosť, sklon, vypočíta vám spálené kalórie a zmeria váš tep. Rozhodne ho ale nepoužívajte dlhodobo. Technika behu na bežiacom páse je iná ako beh v prírode (na akomkoľvek povrchu). Mohli by ste získať zlé návyky.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite