Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Aký tím dáš dokopy, takú ligu kopeš

.michal Magušin .promotion

Na vytváranie diskrétneho luxusu v odievaní na mieru potrebujete dobrý tím. Marek Liso, riaditeľ Marco Mirelli, vysvetľuje, prečo je dôležité spolupracovať s tými najlepšími na svete.

Aký tím dáš dokopy, takú ligu kopeš MARCO MIRELLI Firma Scabal dodávala materiály do hollywoodskych štúdií. Diváci ju mohli vidieť v sním kach ako James Bond, Krstný otec, Kasíno či Letec.

dodávateľmi Marco Mirelli sú firmy so svetoznámym renomé. Ako ste sa k nim dostali? 

V čase otvorenia nášho showroomu na Laurinskej ulici v Bratislave sme mali kampaň so sloganom Už nemusíte nikam cestovať, Marco Mirelli prináša to najlepšie zo sveta. Je to pravda, ale nebolo to tak vždy, viedla k tomu náročná cesta. Ešte dnes mám úsmev na tvári, keď si spomeniem na naše začiatky. Časy, keď sme začínali s malými ústrižkami látok z trenčianskej Meriny, nalepenými na papieri, sa mi teraz zdajú ako sen. Dnes spolupracujeme s dodávateľmi najkvalitnejších materiálov na svete a všetci nám dávajú nielen základné kvality, ale všetko – až po to najlepšie, čo majú. Vypracovať sa na úroveň, keď môžete spolupracovať s dodávateľmi, ako sú Loro Piana, Ermenegildo Zegna, Holland&Sherry, Scabal či Albini, považujem za výsledok dobre odvedenej práce a obrovský dar.

kto boli vaši prví dodávatelia a ako ste si získali ich dôveru?

Ako s prvým z dodávateľov sme pred 14 rokmi začali spolupracovať so škótskou firmou Holland&Sherry. Vtedy sme ešte neboli takí veľkí a komplexní ako dnes, ale aj to stačilo na malý šok. Zástupcovia Holland&Sherry boli pri návšteve našej firmy naozaj prekvapení. Mysleli si, že prišli na nejaké malé Slovensko do nejakého krajčírstva. Nechceli veriť, že aj na Slovensku môže byť firma, ktorá je v danom odvetví na svetovej úrovni a má unikátny koncept. Pre nich sme dokonca boli v nastavení firmy – tvorba štýlov s vlastnou výrobou, špecializovanou na šitie na mieru – kolosom. Neskôr sa to isté zopakovalo aj pri dodávateľovi Scabal.

čo ich na vašom modeli tak prekvapilo? 

Presne toto sme sa ich pýtali aj my. Odpoveďou bolo, že väčšina ich klientov, teda odberateľov materiálov určených na šitie na mieru, sú krajčíri, prípadne malé krajčírstva s jedným až tromi ľuďmi, ktorí nemajú nástupcov a postupne končia. Druhý model funguje na predaji odevov bez vlastnej výroby, pričom šitie odevov sa externe vykonáva vo veľkovýrobách. A potom je tretí model, odberatelia, ktorí predávajú konfekciu. Tí síce odoberajú väčšie množstvá materiálov, ale nižšej kvality ako tie, ktoré sú určené na šitie na mieru. Nielen z nášho, ale aj z pohľadu našich dodávateľov preto Marco Mirelli stelesňuje unikátny koncept spojenia svetového dizajnu s krajčírskym umením. Na jednej strane sú teda svetové značky predávajúce prostredníctvom konfekcie dizajn a na druhej strane sú krajčírske salóny, šijúce odevy na mieru podľa požiadaviek klienta. Marco Mirelli je nadstavba nad obidvoma koncepciami, spájajúca v sebe originálnym spôsobom to najlepšie z oboch.

vašou veľkou výhodou je aj to, že máte vlastnú výrobu.

Áno, vďaka nej dokážeme spracúvať všetky, aj tie najnáročnejšie kvality materiálov. Keď nás oslovila na spoluprácu talianska firma Loro Piana, už nás neprekvapilo, že nás označili za Bentley v odievaní na mieru. To znamená, že štýl našich klientov je síce neprehliadnuteľný, postavený na kvalite, dizajne, originalite a dokonalom sadnutí, ale zároveň vyžaruje diskrétny luxus. Chodiacimi ikonami štýlu, ktoré inšpirujú okolie, už nie sú len známe osobnosti promujúce svetové značky na stránkach lifestylových časopisov alebo na červených kobercoch. Sú nimi už aj klienti Marco Mirelli.

aký je váš recept na vytvorenie luxusného produktu a služby? 

Nič sa nedá oklamať ani preskočiť, musíte prejsť istú cestu a na luxusný produkt a službu musíte byť pripravený. Všetci vzájomne. Či už sú to dodávatelia, klienti či firma samotná. Raz dávno som počul myšlienku Aký tím dáš dokopy, takú ligu kopeš. Dnes môžem povedať, že to všeobecne platí vo všetkom. Ľudia, ktorí tvoria firmu, dodávatelia, s ktorými spolupracuješ a aj samotní klienti tvoria jeden celok, tím, ktorý určuje čo, ako a pre koho robíš. A práve Loro Piana, firma, ktorá je stelesnením luxusu, nás učila a ešte stále učí, čo je to čistý, diskrétny luxus. Jednoduchosť a najvyššia kvalita. To sú dva atribúty, ktorými sa zároveň definuje aj Loro Piana.

Marco Mirelli spolupracuje s krajčírskymi firmami so svetovým renomé. Medzi jeho spolupracovníkov patria také značky ako Ermenegildo Zegna, Guabello alebo Thomas Mason.MARCO MIRELLIMarco Mirelli spolupracuje s krajčírskymi firmami so svetovým renomé. Medzi jeho spolupracovníkov patria také značky ako Ermenegildo Zegna, Guabello alebo Thomas Mason.

hovoríte, že vaša cesta je diskrétny luxus. Ako ste to zistili?

Na začiatku našej cesty boli firmy Holland&Sherry a Scabal, ktorých materiály sme práve v súlade s naším rukopisom preferovali. Znamenalo to výraznejšie vzory a farebné kombinácie. Holland&Sherry je firma s viac ako dvestoročnou tradíciou. Na druhej strane Scabal, ktorého som vždy vnímal ako moderného dodávateľa s prepracovaným marketingom. Jednou z inšpirácií pri našom rozvoji boli filmy. A práve Scabal, ktorý dodával materiály do hollywoodskych štúdií a mal prepracovaný filmový marketing, nás tým zaujal. Oblečenie z týchto materiálov sme mohli vidieť v úspešných snímkach ako James Bond, Krstný otec, Kasíno či Letec. Robiť obleky z materiálov, ktoré nosili James Bond, Vito Corleone, Sam Rothstein či Howard Hughes, to bolo fascinujúce. Na základe inšpirácie oblečením filmových hrdinov sme dokonca vytvorili filmovú kolekciu. Hovorili sme si, že kto by nechcel vyzerať ako James Bond? Dnes je však už iná doba a mení sa aj odevný marketing a samo odievanie. Ikonické filmové postavy v dobe sociálnych médií a smartfónov už nie sú ikonami štýlu, na ktoré by sa ľudia chceli podobať tak ako v minulosti. Dnes každý chce byť výnimočný, byť sám sebou a mnohí z tých, čo na to zarobili, chcú to najlepšie. Pre nás to však bola cesta. Ako keď sa deti hrajú a objavujú, v ranom veku značky Marco Mirelli sme sa hrali a objavovali aj my. Bola to cesta od extravagancie k diskrétnemu luxusu, cesta od Holland&Sherry a Scabalu k Loro Piana a k Zegni. A práve Loro Piana a Zegna nám ukázali cestu k výnimočnosti a luxusu.

dnes sú teda vašou inšpiráciou Loro Piana a Zegna. Prečo?

Keď hovorím o Loro Piana ako o tom najlepšom, musím citovať zadefinovanie ich cieľového klienta: „Zákazníci spoločnosti sú jedinci s vyšším príjmom, ktorí žiadajú len to najlepšie.“ Hoci sú Loro Piana a Zegna z jednej oblasti, pochopili, že lepšie bude nebojovať, ale ísť každý svojou cestou. Obaja sú výrobcovia materiálov, ale Loro Piana stavilo na luxusný casual štýl postavený na kašmíre, pričom tento voľnočasový program sa ukazuje čoraz viac ako správne rozhodnutie. Že Loro Piana stále inovuje a prináša na trh to najlepšie, to som mohol vidieť aj nedávno, keď ma pozvali do predajne Loro Piana v Prahe na prezentáciu špeciálnej kolekcie voľnočasových odevov Gift of Kings. Táto kolekcia výnimočne nebola z kašmíru, ale z čistej vlny so špeciálnymi vlastnosťami, ktorej kvalita dosiahla jemnosť vikune a mäkkosť kašmíru. Zegna zase stelesňuje biznis štýl úspešných mužov, ktorí nechcú vystupovať z radu, ale v zmysle uznávaných pravidiel v biznise sú vždy top oblečení. Predtým sme Zegnu vnímali síce ako svetovo úspešný biznis model, ale cez jej typickú farebnosť – modrá, šedá, hnedá a ich vzájomné miešanie – ako veľmi konzervatívnu. Napriek tomu veľa našich klientov „počulo“ na materiály pod značkou Ermenegildo Zegna, a tak sme ich oslovili. Odev značky Zegna nemusí byť vzorovo a farebne výrazný, ale dôraz sa kladie na kvalitu materiálu, z ktorého je ušitý. Pochopili sme to až vtedy, keď sme si prešli cestu od extravagancie k diskrétnemu luxusu. Dnes už z nastúpenej cesty nevybočujeme, je jasná a priamočiara. Robiť z toho najlepšieho pre náročných klientov, ktorí vedia oceniť kvalitu a hľadajú to najlepšie.

od Loro Piana a Zegna nakupujete materiály určené na šitie na mieru. V čom sú unikátne? 

Loro Piana potvrdzuje svoju výnimočnosť nielen v kašmíre a vikuni, ale aj vo vlnených materiáloch. Aby ukázala svetu, že je najlepšia, od roku 1997 nakupuje každý rok v Austrálii a na Novom Zélande, odkiaľ pochádzajú historicky najjemnejšie vlny, najlepší bal vlny čo do kvality a jemnosti, označovaný ako Record Bale. Loro Piana potom tento bal najjemnejšej vlny na svete rok skladuje a nespracúva ho, až kým nezakúpi ďalší. Takto Loro Piana udržiava symbol toho najlepšieho a svojej výnimočnosti. Z každého balu teda neskôr vznikne materiál s jedinečným a exkluzívnym vzorom. Na etikete, ako aj na leme celej dĺžky materiálu je vyznačený rok zberu, pôvod a jemnosť vlákien. Z každého rekordného balu sa vyrobí látka na 50 oblekov. Stalo sa už firemnou tradíciou, že klienti, ktorí si zakúpia produkt Record Bale, majú prednostné právo na budúcu produkciu línie. Takto Loro Piana klientom garantuje možnosť zozbierať rok po roku celú škálu materiálov Record Bale. Okrem výkladnej skrine Record Bale ponúka Loro Piana výnimočnú kvalitu na reprezentačné obleky v kolekcii Wish, ktorej tajomstvo spočíva v jemnosti merino vlny Super 170, ktorej jemnosť je porovnateľná s jemnosťou čínskeho kašmíru. Pridaním hodvábu s označením SILK 600 uzreli svetlo sveta menej krčivé materiály s nádherným prirodzeným leskom Royal Wish.

„Pochopili sme to až vtedy, keď sme si prešli cestu od extravagancie k diskrétnemu luxusu.“

akými materiálmi sa zas pýši spoločnosť Zegna?

Zegna vo výnimočnosti kvality materiálov nezaostáva. Materiály z kolekcie Trofeo, ktorá zahŕňa špeciálne veľmi jemné a hodnotné vlny vyberané a zakúpené Ermenegildo Zegna priamo v krajine pôvodu, sú charakteristické svojou jemnosťou, hodvábnym pocitom a dokonalosťou pre formálny a elegantný odev. Rovnako ako Loro Piana, aj Zegna povýšila tradičné Trofeo materiály pridaním hodvábu na sofistikované Trofeo 600. Samy Trofeo vlákna sú upradené spolu s extra jemným hodvábom, pričom jeden kilogram hodvábu je použitý na 600 km priadze, odkiaľ pochádza aj názov kolekcie Trofeo 600. Táto špeciálna konštrukcia materiálu vytvára veľmi ľahký a chladivý materiál, ktorý je zároveň pevný a odolný.

aký ďalší dodávateľ je pre váš koncept diskrétneho luxusu kľúčový?

V období začiatku spolupráce s Loro Piana nám do života prišla ďalšia talianska firma Cotonificio Albini (založená v roku 1876). Dodáva najkvalitnejšie bavlnené materiály na svete, určené na košele. Od roku 1992 je vo vlastníctve rodiny Albini aj značka Thomas Mason, najstaršia (s rokom založenia 1796) a najslávnejšia značka pre jemné košeľoviny na svete. Albini zachováva tradíciu tejto značky, ktorá je postavená na tých najkvalitnejších bavlnených vláknach na svete a na tradičnom anglickom dizajne s nádychom istej výstrednosti. Do rodiny Albini patrí aj značka D&J Anderson, synonymum najvyššieho luxusu v košeľových materiáloch, vyrobených z Gizy 45, „kráľovnej medzi bavlnami“. Vďaka svojej dĺžke 36 mm dominuje všetkým egyptským bavlneným vláknam. Pod značkou Thomas Mason sa môžeme stretnúť aj s materiálmi na košele utkanými z vlákien egyptskej bavlny Giza 87, „princeznej medzi bavlnami“. Giza 87 je bavlna s najvyšším stupňom lesku, s výnimočnou, veľmi zreteľnou belosťou tkaniny. Aj napriek častému praniu je jej pôvodný jas zachovaný a zároveň sa zvyšuje jej mäkkosť. Práve klientom obľubujúcim bielobiele košele odporúčame materiály Thomas Mason z kolekcie The Whites, ktoré im pri nosení poskytujú skutočne nezameniteľný pocit. Všetky tri značky v portfóliu Albini ponúka Marco Mirelli v špeciálnych programoch určených na šitie na mieru, Albini SU MISURA, Thomas Mason BESPOKE a D&J Anderson BESPOKE. Aj tu platí pravidlo, že taliansky dizajn v spojení s kvalitou je na nezaplatenie, pretože kto je ochotný ho zaplatiť, má to najlepšie, čo svet ponúka.

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite