Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

TEST: Hyundai i40 alebo Pomsta obchodného oddelenia

.promotion

Autá do firemných vozových parkov čiže fleetov kupuje jeden človek alebo oddelenie pre celú firmu. Budú sa naňho kolegovia hnevať, ak si nevyberie z tradičnej ponuky Európanov, ale siahne po modeli od Hyundai?

  Týždeň sme testovali Hyundai i40 kombi s motorom 1,7 CRDi. Musíme skonštatovať, že počas testu splnil všetky úlohy, ktoré sme si preňho pripravili. Previezol štyroch ľudí po diaľnici bez toho, aby zdržiaval premávku. Do kufra sa nám zmestil týždňový nákup či štyri zimné pneumatiky. Má dosť odkladacích priestorov a pôsobí solídne zmontovaný. Podľa nás je však problém tohto auta výsostne filozofický.   Hyundai i40 patrí do strednej triedy áut, čo znamená, že medzi jeho konkurentov patrí napríklad Volkswagen Passat, Ford Mondeo, Opel Insignia či Peugeot 508. Takéto autá si kupujú väčšinou veľké firmy do flotily pre „stredný manažment“; nákupy má vo firme na starosti obchodné oddelenie, ktoré má cenu za prvoradé kritérium. Hyundai vyrobil auto, ktoré v tejto triede spĺňa všetky štandardy, ale nesnaží sa nastaviť novú latku. Miesta v aute je dosť, ale nie je to Škoda Superb. Podvozok je príjemne pohodlný, dobre tlmí nerovnosti slovenských ciest, ale nepôjdete si s ním len tak z plezíru zajazdiť na kľukatú cestu. Vyzerá reprezentatívne, ale nevystavíte si ho v galérii. Nemal by však výrobca – a nielen automobilka, ale výrobca hocičoho – mať vyšší cieľ, než len akurát zapadať medzi konkurenciu a ničím kvalitatívne nevynikať? .poteší vás nízkymi účtami   Čím vyniká, sú však náklady. Hyundai má veľmi konkurencieschopnú cenu. Za peniaze, s ktorými by ste si v európskych automobilkách kúpili základný model, máte v Hyundai plne vybavenú i40, ktorá vám neurobí hanbu. Porovnateľne drahému Passatu bude chýbať napríklad tempomat, navigácia či štyri vyhrievané sedadlá. Za tieto drobnosti sa u konkurencie mastne pripláca. Jediný príplatok, ktorý by sme vám určite odporučili, je automatická prevodovka – nami testovaná manuálna nešla najhladšie a automat skrátka lepšie pasuje k autu, od ktorého sa očakáva mnoho najazdených kilometrov bez zbytočných starostí.   Konkurencia sa prikláňa k dvojlitrom a stopäťdesiatim koňom, i40 má 1,7 l a 136 koní. To predstavuje dôležitý argument pre kúpu auta. Deficit troch deci znamená nižšiu spotrebu (my sme jazdili za 6 – 6,3 l/100 km, čo je na veľkosť auta výborné), nižší registračný poplatok, nižšiu poistku, prípadne nižšiu cestnú daň. Hyundai hovorí o ročnej úspore 900 eur oproti dvojlitrovému motoru. Navyše ak sa niečo pokazí, máte na auto päťročnú záruku a ceny za servis patria k tým nižším.   .vyberáte si auto len podľa čísel?   Problém je v tom, že uvedené výhody zohľadňuje obchodné oddelenie vo veľkej firme, ktorá takýchto áut kupuje veľa naraz. My, milovníci áut, by sme si radšej vyberali srdcom a vybrali by sme si také auto, ktoré by malo aspoň za hrsť charizmy či charakteru. Prípadne auto, ktoré by bolo v niečom aspoň trochu nevydarené, aby sme si ho zapamätali.   „Mikrovlnka na štyroch kolesách,“ tak by znel nadpis článku o Hyundai i40 v motoristických médiách. Nie preto, že by vám nebodaj ponúkal studené jedlo na horúcom tanieri. Preto, že vám splní všetko, čo od neho budete chcieť, ale je ťažké si k nemu vybudovať vzťah. Nami testované kombi bolo navyše v bielej, čím len utvrdilo imidž Hyundaiu i40 ako veľmi dobrého spotrebiču. Zamestnanci obchodného oddelenia si splnili svoju úlohu a názory kolegov im môžu byť ukradnuté. Vizitka: Hyundai i40 kombi 1,7 CRDi Motor: 1 685 cm3, diesel Výkon: 136 k Krútiaci moment: 325 Nm Zrýchlenie 0-100 km/h: 10,6 s Kombinovaná spotreba: 4,7 l/100 km Cena od: 22 990 €
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.posledné
.neprehliadnite