Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Abdikácia na post riaditeľa nesúvisí s vydaním knihy Petra Vidovana, tvrdí Dinuš

.tasr .slovensko

Ako ďalej tvrdí, kniha vyšla štandardným spôsobom na základe riadnej zmluvy medzi vydavateľstvom SAV VEDA a Ústavom politických vied SAV.

Abdikácia na post riaditeľa nesúvisí s vydaním knihy Petra Vidovana, tvrdí Dinuš SITA/Branislav Bibel

abdikácia Petra Dinuša na post riaditeľa Ústavu politických vied Slovenskej akadémie vied (SAV) nesúvisí s vydaním knihy Petra Vidovana Lenin a 21. storočie. Vyplýva to zo stanoviska, ktoré v sobotu TASR poskytol Dinuš.

„Podal som ju niekoľko dní pred tým, než Denník N vo svojej nenávistnej kampani vytvoril z vydania tejto publikácie kauzu,“ uviedol Dinuš. Ako ďalej tvrdí, kniha vyšla štandardným spôsobom na základe riadnej zmluvy medzi vydavateľstvom SAV VEDA a Ústavom politických vied SAV.

Z funkcie riaditeľa Ústavu politických vied SAV odstúpil na znak nesúhlasu s dlhoročnými politickými tlakmi spojenými s pôsobením Ľuboša Blahu (Smer-SD) v SAV. „Ktoré na našom pracovisku vyvolávajú strach a obavy o ďalšiu existenciu Ústavu politických vied SAV a jeho zamestnancov,“ dodal.

Podľa Denníka N knihu vydanú vo vydavateľstve akadémie VEDA napísal poslanec Národnej rady (NR) SR Ľuboš Blaha pod pseudonymom Peter Vidovan. „Spôsob vydania tejto publikácie považuje vedenie SAV za neštandardný,“ povedala hovorkyňa SAV Katarína Gáliková.

Vydanie knihy v pôvodnom znení mal podľa Gálikovej presadiť Dinuš, a to aj napriek odporu redakčnej rady. Tým stratil dôveru vedenia akadémie. SAV potvrdila, že v histórii vydavateľstva VEDA nevyšla vedecká kniha pod pseudonymom. Jej vedeckú hodnotu dalo vedenie akadémie posúdiť.

Ak si predplatíte tlačený .týždeň na ďalší rok, pomôžete nám prežiť a robiť to, čo vieme. Vopred ďakujeme. 

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ a fotografií zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.
Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite