Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Zapnite si televízory a otvorte zošity. Budú sa deti pre pandémiu učiť cez televíziu?

.martin Vančo .slovensko

Vzdelávanie na diaľku v čase koronakrízy zlyháva. Problém majú najmä deti z chudobných rodín. Televízia by mohla pomôcť.

Zapnite si televízory a otvorte zošity. Budú sa deti pre pandémiu učiť cez televíziu? archív RTVS

žiačka základnej školy (môžeme ju nazývať Kristína) sa tiesni s ďalšími štyrmi súrodencami v malej domácnosti bez internetu v obci neďaleko Banskej Bystrice. Aj keď pravidelne dostáva úlohy od učiteľky, nerozumie im. A nemá jej kto pomôcť. Otec, aby zabezpečil rodinu, odchádza v skorých ranných hodinách na neďaleký statok. Súrodenci ostávajú doma s mamou, ale keďže jedno z detí je zdravotne postihnuté, vyžaduje si celodennú pozornosť. Kristína je bezradná a úlohy odkladá.

V inej, nie tak vzdialenej obci, zadáva učiteľka základnej školy deťom úlohy cez rôzne internetové platformy. Polovica detí však na správy nereaguje a učiteľka sa nevie dovolať ani rodičom. 

Toto sú dva z mnohých príbehov odohrávajúcich sa v sociálne vylúčených komunitách, ktoré opísali pracovníci z Centra komunitného organizovania. 

Máme približne mesiac od zatvorenia škôl a nikto nevie, kedy sa znova otvoria. Premiér Matovič tvrdí, že v tomto školskom roku to už nebude. Školstvo sa premenilo na dobrovoľný systém samoštúdia, ktorý je odkázaný na technické možnosti žiakov a proaktívnosť učiteľov. V tejto situácii sa začínajú ozývať hlasy (aj spomínaného Centra komunitného organizovania), ktoré vyzývajú na urýchlené zavedenie synchrónneho celoštátneho vzdelávania s využitím televízie.

Môžeme si to predstaviť tak, že o jedenástej by sa posadili k televízii všetci žiaci a žiačky piateho ročníka, otvorili by si zošity a nasledujúcich 90 minút by preberali učivo podľa narýchlo odsúhlasených osnov ministerstva školstva.

dobré príklady zo zahraničia

Ak si porovnáme naše distančné metódy výučby s tými, ktoré sa využívajú v iných krajinách, veľké rozdiely nenájdeme.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite