Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Tajomstvo Matovičovho úspechu. Triafa spoločenskú objednávku a pomáha mu Facebook

.martin Vančo .slovensko

Žiadnej z opozičných strán sa nepodarilo nájsť tému, ktorou by dokázala strhnúť preferencie na svoju stranu. Matovičovi sa to podarilo pri Počiatkovej vile. Tou zázračnou témou totiž nie je nič iné, ako korupcia Smeru.

Tajomstvo Matovičovho úspechu. Triafa spoločenskú objednávku a pomáha mu Facebook SITA/Alexandra Čunderlíková

rast preferencií Igora Matoviča je protipólom úpadku vládneho Smeru. Matovič a Smer sa totiž javia ako vzájomne prepojení. Ako Batman a Joker. Až po desiatich rokoch jeho politickej kariéry prišla tak silná spoločenská objednávka na zmenu, že aj on môže z tohto prepojenia profitovať.

Žiadnej z opozičných strán sa počas celej kampane nedarilo nájsť tému, ktorou by dokázala významnejšie mobilizovať ľudí a strhnúť preferencie na svoju stranu. Napokon sa touto témou ukázala, na prvý pohľad tak očividná, korupcia Smeru. 

Cannes, teraz Cyprus, sviečky pred Úradom vlády alebo bývalý šéf vyšetrovacieho tímu Gorila na kandidátke, to všetko sú symboly. Voličom majú povedať, že práve OĽaNO je tou najviac autentickou opozíciou k Smeru, ktorý je tvárou previazanosti politiky s korupciou, oligarchiou a mafiou. 

Proti korupcii pritom prirodzene bojujú všetky demokratické opozičné strany, navyše k tomu majú aj vypracované programy. OĽaNO však pracuje so symbolmi a očividno to zaberá. 

Autor textu sa snažil tieto tvrdenia podložiť aj dátami. Zisťovali sme, aké témy sa snažili strany v poslednom mesiaci otvárať v médiách a ktoré z nich najviac zarezonovali medzi voličmi. Metrikou je zásah článkov z médií na sociálnych sieťach. Počet zdieľaní článku nám povie, či téma mala medzi ľuďmi ohlas, alebo nie. 

Nakoniec sa podarilo určiť 12 tém, ktoré nastolili politické strany alebo ich lídri a ktorých texty v médiách mali aspoň 1000 zdieľaní (o jednotlivých témach bolo napísaných viac textov, ale pre jednoduchosť sme vybrali len jeden, ktorý mal najviac zdieľaní).

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite