Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Týždeň v kampani: Dva týždne pred voľbami sa zrodil ich nový favorit

.martin Vančo .slovensko

Nepravdepodobný zjednotiteľ opozície, neslávny koniec internetovej ankety a posledné zúfalé snahy vládnych strán. Vybrali a okomentovali sme najdôležitejšie momenty z kampane za uplynulý týždeň.

Týždeň v kampani: Dva týždne pred voľbami sa zrodil ich nový favorit SITA/Branislav Bibel

prázdny stôl a neslávny koniec ankety

Potvrdené. Prieskumy agentúr FOCUS a AKO favorizujú na budúceho premiéra Matoviča. Tento týždeň sa tak opäť točil najmä okolo neho.

Začiatkom týždňa OĽaNO predstavilo, ako posledná strana demokratickej opozície, svoj program. Mohlo to prísť aj skôr, ale lepšie neskoro ako nikdy. Program je to dobrý a zapadol do aktuálneho trendu, v ktorom si aspoň opozičné strany dávajú na programe naozaj záležať.

Šikovným ťahom bolo zabezpečiť do volieb stôl pre opozičných lídrov v reštaurácii, v ktorej sa pred rokom Mistrík vzdal kandidatúry v prospech budúcej prezidentky. Symboly sú v politickej súťaži dôležité a toto je dobrý symbol. Je však zábavné sledovať, ako sa opozíciu chystá spájať človek, ktorý na nej doteraz najviac kanibalizoval a rozbíjal ju. 

Truban s Beblavým už musia pociťovať silný Štokholmský syndróm, keď za ním okamžite na prvé zavolanie pribehli ako aportujúci psíci. Ostatní lídri boli už zdržanlivejší a zatiaľ sa neukázali. Napokon, aj prázdny stôl je celkom dobrým symbolom aktuálnej situácie medzi stranami. 

O internetovej ankete sme už tento týždeň povedali dosť, tak už len v skratke: napísali sme, že ochrana osobných údajov v ankete OĽaNO je podľa expertov v rozpore s GDPR. Hnutie to odmietlo, útočilo aj na .týždeň, ale popritom potichu upravilo podmienky ochrany osobných údajov. Stále mu však hrozia miliónové pokuty.

OĽaNO urobilo chybu a napraviť sa ju snažilo najhorším možným spôsobom. Sú dva dôvody, prečo sme sa tejto kauze tak obšírne venovali. Na Slovensku väčšina ľudí vníma ochranu osobných údajov ako zbytočný byrokratický nezmysel. Lenže Brexit a Trump sa udiali aj kvôli zneužívaniu osobných údajov v politickej súťaži. Profilovanie a cielený marketing podľa politických preferencií považuje aj Európska únia za reálne hrozby pre demokraciu.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite