Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Týždeň v kampani: Smer nasadil hoaxy a priblížil sa ku kotlebovcom

.martin Vančo .slovensko

Smer vsadil na hoaxy, Kiska napísal list, PS/Spolu bojuje s Kotlebom v teréne a Kollár sľubuje 25 000 bytov ročne. Vybrali a okomentovali sme najdôležitejšie momenty z predvolebnej kampane za uplynulý týždeň.

Týždeň v kampani: Smer nasadil hoaxy a priblížil sa ku kotlebovcom FB/Sme rodina Boris Kollár sa snaží zaujať potenciálnych voličov v predvolebnom videu výstavbou nájomných bytov.

smer nasadil hoaxy a priblížil sa ku kotlebovcom

Podľa Transparency International zavelil Smer do masovej ofenzívy v online priestore. Od 9. do 15. januára nalial do reklamy na sociálnych sieťach a Google asi 60-tis. eur, čo je viac ako všetky ostatné strany dokopy. 

Strana dala tomuto rozpočtu aj adekvátny obsah, ktorým už aj v oficiálnej kampani definitívne spadla do vôd dezinformácií a konšpirácií a ukázala, o akého voliča má skutočný záujem. 

V jednom videu animovaná karikatúra Kisku tvrdí, že príjme tisíce migrantov, v druhom zase karikatúra Sulíka, že zavedie 6-dňový pracovný týždeň. Na šírenie bludov doteraz Smer využíval ako svoju predĺženú ruku, poslanca Blahu. Teraz už to robí aj v oficiálnej kampani.

Smer sa dokonca ani nesnaží tváriť, že tieto videá sú politickou satirou. Hovorca strany pre .týždeň s plnou vážnosťou zareagoval v duchu, že ide predsa o skutočné vyjadrenia politikov.  

Prečo vlastne Smer odmieta vládnuť s kotlebovcami, keď sa ich kampane zatiaľ líšia len v rozpočtoch?

MIMORIADNA SPRÁVA: Unikol Sulíkov program!

MIMORIADNA SPRÁVA: Unikol Sulíkov program!

Posted by SMER - SD on Saturday, 11 January 2020

SNP znova ožilo. PS/Spolu bojuje s kotlebovcami v teréne

Politici PS/Spolu majú v kampani nového hlavného súpera. Nie je ním však Pellegrini a Fico. „Smer je strana, ktorá najviac uškodila Slovensku, ale najväčšiu hrozbu do budúcna dnes predstavujú kotlebovci,“ napísal Miroslav Beblavý na svojom facebookovom profile. 

Jeho spolustranníci zvolili door-to-door kampaň a cielene si vyberajú lokality, ktoré sú baštami kotlebovcov. Okrem toho organizujú spolu s rôznymi občianskymi iniciatívami protiprotesty k verejným zhromaždeniam kotlebovcov. Naposledy ich takto v Sabinove a Košiciach dokonca prevýšili počtami. 

Môže táto taktika fungovať? Nevieme, ale dva silné argumenty hovoria skôr pre nie:

1. Typický volič PS/Spolu je mestský liberál a práve na jeho mobilizáciu by mala smerovať hlavná časť kampane, ak má byť efektívna. 

2. Pre voličov kotlebovcov nie je PS/Spolu ani druhou, ani treťou voľbou. Tieto strany a ich elektoráty vlastne nemôžu byť od seba vzdialenejšie. 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite