predvolebná kampaň bola krátka, podpora dosluhujúceho prezidenta Tomislava Nikolića mizerná, preto radšej zo súboja na začiatku cúvol. Nemohol inak, Vučić – jeho stranícky šéf zo Srbskej progresívnej strany – je ťažšia váha. Keď som sa na politológií v Belehrade ešte vo februári pýtal, ako to dopadne, analytici boli z Vučićovho váhania v extáze. Ale keď povedal áno, o víťazovi nikto nepochyboval. Podobne ako v roku 2014 o Ficovi, keď vyrukoval do boja o ten krajší palác v centre Bratislavy. Otázkou bolo, či to dá hneď v prvom alebo až drvivo v druhom kole.
blesková vojna
Vučić stavil na kampaň, ktorá by sa takticky dala označiť termínom „blitzkrieg.” Desiatich súperov prevalcoval peniazmi, aktivitou a priestorom v médiách. Najal si izraelského konzultanta Arona Shaviva (na Slovensku pracoval napríklad pre KDH), ktorý zaplavil srbské internety vtipnými klipmi s Vučićom ako trošku chladným, prísnym, vo svetri nahodeným manažérom v okuliaroch, ktorého nemusíte milovať, ale pôjdete s ním na pivo. Mimochodom jeden z tých za vlasy pritiahnutých predvolebných klipov predstavil kandidáta ako pasažiera lietadla, ktorý ráznym dohovorom naženie samovražedných pilotov späť do kokpitu. Shavivov tím tu zrecykloval kreatívu, ktorú u nás použila strana SKOK Juraja Miškova. Doma sme si ani nevšimli.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.