Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Hríb, Mojžiš: Kto chce znovu rozoštvať Slovensko?

.štefan Hríb .martin Mojžiš .názory .názory

Útočiace ruské hordy používali dva bojové výkriky. Jednak „urá“ (to je hurá, ale h nevedia vysloviť) a jednak „za ródinu” (čo v ruštine znamená za vlasť). Obidva tieto výkriky sa zrejme stanú hlavnými sloganmi slovenskej predvolebnej kampane. A tá bude mať podobu vojny.

Štefan Hríb

bojový pokrik „hurá” je vo svojej podstate paradoxný, pretože máločo má kratšiu životnosť ako útočiaca pechota. V predvolebnej kampani je oveľa prirodzenejší, aj keď tam sa používa len potichu a skryto – ako vyjadrenie čírej radosti z faktu, že voliči už podľahnú prakticky akejkoľvej lži, ak je zabalená do vhodného obalu. Dnes je napríklad možné urobiť hlavnou témou volieb boj za rodinu, pričom proti rodine nebojuje vôbec nikto. Z hľadiska vojenskej stratégie je to priam geniálne. Ak nemáte nijakého nepriateľa, vaša udatnosť môže vyniknúť v maximálnej možnej miere. Záleží len od vašej fantázie, schopnosti klamať – a množstva peňazí na kampaň.

slovo o pluku Igorovom

Na rodinný balíček Igora Matoviča a Martina Beluského sa môžeme pozerať rôznymi pohľadmi. Niekto ho môže chápať ako správu o finančnej gramotnosti ministra financií, iný ako prípadovú štúdiu z oblasti prinajmenšom psychológie, možný je aj čisto kultúrny výklad (inovatívne využitie štátnych peňazí ako netradičného materiálu v insitnom umení), ale aj výklad výsostne politologický (ukážka prenikavej intuície znalca ľudových nálad). 

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.posledné
.neprehliadnite