Medzi Miriamine predmety na vysokej škole patrili napríklad Numerické metódy, Ekonometria či Seminár z maticového počtu. Študovala finančnú matematiku na Univerzite Komenského a jediný predmet, kde sa nepozerala na čísla, bola telesná výchova. Nemala žiadne humanitné predmety.
Keď skončila magisterský stupeň, rozhodla sa pokračovať v doktorandskom štúdiu na Slovenskej akadémii vied. Hoci doktorandi na SAV-ke učiť nemusia, pedagogika ju lákala. „Nikdy som nebola ten typ, ktorý sa venuje iba štúdiu. Už predtým som doučovala študentov a robím aj v neziskovke. Nemám problém vystupovať pred ľuďmi,“ hovorí Miriam a ja si neviem predstaviť, ako po večeroch rieši maticové počty. V duchu si hovorím, že by bolo skvelé, ak by okrem toho študovala aj predškolskú pedagogiku.
Doktorandi sú pre vysoké školy najideálnejšou „vyučovacou silou“.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.