Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Biznis model londýnskeho hipíka

.filip Olšovský .názory

V čase, keď predaj fyzických hudobných nosičov konštantne klesá, otvoril pre dvomi rokmi britský Rough Trade obrovskú pobočku v luxusnej štvrti newyorského Brooklynu. Nejde pri tom o žiaden nadšenecký výstrelok partie hipsterov, ktorým sa k imidžu nehodí nákup digitálnej hudby, pri ktorom ich nikto nevidí. Príbeh Rough Trade je oveľa zaujímavejší.

Filip Olšovský

Trvalo dlho, kým sa ten koncept stal prirodzeným aj pre obyčajného Stredoeurópana. A keď vo svojej originálnej forme niekedy začiatkom tohto milénia konečne dorazil aj do našich končín, obmedzil sa takmer výlučne na knihy a pohodlné posedenie v prítmí kaviarne. Rough Trade mal už o tridsať rokov skôr odvahu na to vytvoriť priestor, v ktorom bude ľuďom príjemné stráviť trebárs aj celý deň. Často aj bez motivácie spraviť z tých istých návštevníkov zákazníkov v priebehu niekoľkých sekúnd od ich príchodu a bez tradičného strachu o svoj cenný tovar, ktorý by sa častým prezeraním poškodil. Rough Trade už od svojich počiatkov úprimne budoval priestor, v ktorom sa život točil okolo hudby ako komplexného zážiku a nielen jej komerčnej (predávanej) časti. Ovocie tohto vizionárskeho prístupu tak žne práve v dobe, keď konkurencia svoje kamenné predajne húfne vyprázdňuje.

Rough Trade East je vlajkovou loďou legendárnej značky, od roku 2007 zakotvenou v bývalom pivovare pri známej londýnskej Brick Lane. Hneď pri vstupe vábi detailami, vďaka ktorým vo vnútri strávite oveľa viac času, než ste mali pôvodne v pláne. Platne v regáloch sú uložené do prehľadných radov, pričom každá jedna z nich má na sebe ručne písaný štítok so základnými informáciami.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite