Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Na Pohode aj Bloc Party!

.juraj Kušnierik .názory

jedna z najzaujímavejších britských gitaroviek nahrala koncom minulého leta štvrtý album a toto leto vystúpi na Pohode.

Juraj Kušnierik

Zopakujme si, ako sa bookujú kapely na letné festivaly:
V prípade dobrých festivalov sa všetko začína láskou k hudbe (a nie, napríklad, láskou k peniazom - v takom prípade je totiž základnou otázkou to, aký line-up pritiahne na festival najviac ľudí, pri čo najnižšej cene získaných účinkujúcich). K hudbe ako takej, aj k hudbe konkrétnej, k takej, ktorá sa páči organizátorom daného festivalu.
Druhou dôležitou vecou sú vzťahy. Hoci je hudby a festivalov veľa, v skutočnosti je za tým všetkým len relatívne málo ľudí. Povedzme (v Európe) niekoľko stoviek, pričom kľúčových je niekoľko desiatok. Sú to predovšetkýcm agenti, ktorí sa kapelám zo svojho "rostera" snažia zabezpečiť čo najviac čo najlepších možných živých vystúpení. Potom sú to bookeri festivalov. Len keď si konkrétni bookeri a konkrétni agenti navzájom dôverujú, je šanca, že sa dohodnú.
Bookeri a agenti komunikujú od jesene, pričom v prvých mesiacoch roka, je komunikácia najintenzívnejšia. Práve z tohto hľadiska sú dôležité stretnutia na festivaloch, akými sú napríklad Reeperbahn v Hamburgu, Womax (tento rok bol v Kodani) alebo

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite