Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Cenzúra v Slovenskej televízii

.ernest Stredňanský .názory

Asociácia európskych žurnalistov - slovenská sekcia - vydala v týchto dňoch stanovisko k cenzúre vo verejnoprávnej STV, ktoré informuje verejnosť o tom, že „generálny riaditeľ STV Štefan Nižňanský zakázal vysielať už schválenú reportáž o sociálnom podniku v Bardejove v relácii Reportéri v pondelok 5. októbra t. r.“


Stanovisko ďalej vyjadruje rozhorčenie nad  týmto aktom narastajúcej cenzúry v médiách a konštatuje, že nejde o ojedinelý prípad, pretože je to v priebehu jedného roka už tretia stiahnutá reportáž z tejto pravidelnej relácie STV. Relácia bola odmenená prestížnou  cenou Mercurius veridicus ex Slovakia za novinársky čin roka 2008.      


Generálny riaditeľ svoj krok zdôvodňuje rozličnými „údajnými porušeniami programových a vysielacích princípov zo strany redaktorov, ich údajnou nedisciplinovanosťou a nedostatkom  ich odbornosti.“ -  ako sa v stanovisku AEJ uvádza. Tak sa zvyčajne na Slovensku „ospravedlňuje“ cenzúrny zásah zvyčajne vtedy, ak  média obhajujú verejný záujem odhaľovaním podvodov, lží a klamstiev a často fatálnych chýb kompetentných.  Ako sa vo vyhlásení AEJ ďalej konštatuje. zrejme práve v tom je kameň úrazu - v obsahu postihnutých reportáží. V reportáži o sociálnom podniku v Bardejove ide o. i. o kritiku využitia alebo presnejšie  o  zneužitie 3 miliónov eur z Európskeho sociálneho fondu, teda javu, ktorý je dnes, žiaľ, na Slovensku nie zriedkavý.
 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia
.neprehliadnite