Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Jozef Hajko, ekonomický expert KDH: Pre Matoviča je rodinná politika slúžtičkou na presadzovanie marketingových cieľov

.jozef Hajko .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

Základným problémom návrhov ministra financií Igora Matoviča je, že rodinnú politiku využíva ako páku na presadzovanie úplne iných zámerov. Tak to bolo v závere minulého roka, keď daňovú reformu prezentoval prioritne ako novú pomoc pre rodiny. Zatiaľ z nej nie je nič.

podobne je to teraz, keď v ťažení proti rekordnej inflácii prichádza opäť s prorodinnými opatreniami. Degraduje túto skutočne vážnu tému na pomocníčku naplnenia iných jeho zámerov. Ešte horšie je, že medzi vládnymi partnermi, hlavne v SaS, ale aj v opozičných stranách, vyvolávajú jeho marketingové postupy odpor, a tak tému rodinnej politiky dostáva do závozu.   

KDH súhlasí s opatreniami, ktoré účinne pomôžu rodinám. Uprednostňuje tie formy účinnejšej podpory, ktoré zakotvia ponechanie vyššieho čistého príjmu z práce rodičov. Z tohto hľadiska je zvyšovanie daňového bonusu dobrou cestou.

Na druhej strane, za najúčinnejší nástroj v popasovaní sa s vysokou infláciou KDH považuje adresnú pomoc pre najzraniteľnejších.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite