až štvrtine žiakov sa buď vôbec nedostalo výučby, alebo mali výrazne zníženú kvalitu výučby. Preto je krok k zabezpečeniu diferencovanejšieho prístupu počas ďalšej vlny pandémie dobrým rozhodnutím.
Prezenčné vzdelávanie je prínosom z dvoch kľúčových príčin. Strata kontaktu s reálnym životom pôsobí psychologické škody. Škola a hra sú prirodzeným prostredím dozrievania detí; interakciou spoznávajú seba a iných, učia sa tvorivosti a formujú sa ako osoby. Týka sa to hlavne (no nielen) stredoškolákov, ktorí sú vo fáze rebélie voči rodičom a budovania vzťahov s rovesníkmi. Mnohí vyše roka nechodili nielen do školy, ale ani do prírody či do kina; prerušil sa ich prirodzený okruh priateľstiev a vzťahov. Tento deficit už nikdy nevyrovnajú, môžeme len minimalizovať jeho dopad.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.