Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Akcia .týždňa: Presvedč jedného nevoliča

Bihariová z Progresívneho Slovenska: Dá sa uspieť s Rómkou na čele strany?

.irena Bihariová .mimoparlamentné fórum .neparlamentná alternatíva

„Skráťte vaše vizionárske traktáty do štyroch odrážok s jednoduchými heslami a začnite rozprávať tak, aby vám rozumela aj starká v Snine. Nájdite si nejakú chlebovejšiu tému, vzdelávanie nemá politický potenciál. Ani tých teplých už nespomínajte, vidíte, že na to Slovensko ešte nie je pripravené. Hlavne si už nájdite konečne nejakého charizmatického lídra, lebo s Rómkou na čele to v tejto krajine nedáte. Skrátka, kým sa nenaučíte používať viac toho populizmu, nemáte v politike šancu.“

tento druh  „dobre mienených rád“ nás v rôznych obmenách sprevádza celé trvanie našej politickej existencie. Podľa nich by sme sa mali nebodaj hanbiť, že vyznievame „príliš odborne“ a nemáme osvojený jazyk drevorubača. Otvorenosť pri obhajobe hodnôt bola vysmiata ako „prílišná hodnotová vyhranenosť“. Plán, ako preniesť Slovensko do 21. storočia, bol potvrdením politickej neschopnosti trafiť dopyt: mali sme hlasnejšie bliakať o tom, koho zavrieme do basy. 

Keby sme sa riadili výsledkami posledných volieb, asi by sme mohli zhodnotiť, že odmietnutie týchto rád bolo chybou. Ak sa však na to pozrieme cez prizmu spoločenských následkov, možno nás to privedie k inému záveru. 

Pod vplyvom tohto druhu populizmu sa politická súťaž zmenila na ring, v ktorom viac než odborné argumenty rozhoduje rýchlosť, akou sa generujú čo najväčšie hlúposti. Politická ponuka vychádza z prezumpcie, že voliči sú natoľko blbí, že k nim nemožno hovoriť už ani v rozvinutých súvetiach.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite