Zdá sa, že máte zablokovanú reklamu

Fungujeme však vďaka príjmom z reklamy a predplatného. Podporte nás povolením reklamy alebo kúpou predplatného.

Ďakujeme, že pozeráte .pod lampou. Chceli by ste na ňu prispieť?

Vízie budúcnosti

.alexander Botev .lifestyle

Všetko sa to začalo vo štvrtok poobede, keď kamoška ochorela a ponúkla mi svoj lístok na najväčšiu európsku technologickú konferenciu zameranú na marketing, online svet a startupy.

Vízie budúcnosti PATRICIA DE MELO MOREIRA/AFP/profimedia Účastníci Websummitu mali možnosť vyskúšať si Discovery virtuálne okuliare.

už aj predtým som o tom rozmýšľal, ale dať za lístok tisíce eur mi príde prestrelené viac ako trocha. No za cenu z predpredaja to už dávalo zmysel a navyše sa letecky do Lisabonu z Paríža, kde som sa pred mesiacom presťahoval kvôli práci mojej manželky, chodí častejšie ako vlakom Bratislava – Košice. V nedeľu doobeda teda sadám na Orly do francúzskej nízkonákladovky a plný očakávania idem na rýchlo zorganizovaný výlet do krajiny sardiniek a silného vína zistiť, ako bude vyzerať budúcnosť.

WebSummit sa začal v roku 2010 ako malá konferencia pre 400 ľudí v Dubline, domovskom meste organizátorov. Za šesť rokov sa im podarilo vyrásť na najväčšie podujatie svojho druhu v Európe. Tento rok zmenili miesto akcie, keďže 53-tisíc ľudí na konferencii je ekonomická a propagačná sila, za ktorú boli ekonomicky slabý Lisabon a upadajúce Portugalsko ochotné dať viac ako silné Írsko. Na pár dní sa tak mesto na pobreží atlantického oceánu nafúklo o desatinu obyvateľov a mohlo sa skúsiť prezentovať v tom najlepšom svetle pre (nádejných) podnikateľov z celého sveta.

„Žasnem, ako môže niekto chcieť peniaze napríklad na odporúčač reštaurácie.“

Samotná konferencia praskala vo švíkoch a organizátori akoby išli najmä po číslach: za 3 a pol dňa stihlo vystúpiť 1 200 rečníkov, rozdelených do 21 paralelných pódií v štyroch hektárových halách výstaviska a športovej hale pre 20-tisíc ľudí. V silách jedného človeka nebolo možné zažiť viac ako 20 % ponúkaného. Že sa ide viac na kvantitu ako kvalitu, to ukázali najmä keď do dvadsaťminútových blokov dali moderátora s troma-štyrmi panelistami, a tak sa z potenciálne zaujímavej témy spravila debata – ahoj, ako sa máš, povedz rýchlo, čo chceš a choď preč. Obzvlášť slabí boli moderátori, a to aj z médií ako Economist, Business Insider alebo Recode. Šéfredaktorka Cosmopolitanu to však v debate so zakladateľom Tinderu rozbalila naplno a tlačila ho k odpovediam aj na otázky, ktoré nechcel zodpovedať, ale divákov zaujímali.

 

Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.

predplatiť

Ak ste našli chybu, napíšte na web@tyzden.sk.
.diskusia | Zobraziť
.posledné
.neprehliadnite