„na tretí deň bola v Káne Galilejskej svadba. Bola tam aj Ježišova matka. Na svadbu pozvali aj Ježiša a jeho učeníkov. Keď sa minulo víno, povedala Ježišovi jeho matka: „Nemajú víno.“ Ježiš jej odpovedal: „Čo mňa a teba do toho, žena? Ešte neprišla moja hodina.“ Jeho matka povedala obsluhujúcim: „Urobte všetko, čo vám povie!“ Stálo tam šesť kamenných nádob na vodu, ktoré slúžili na očisťovanie, ako bolo zvykom u Židov, každá na dve až tri miery. Ježiš im povedal: „Naplňte nádoby vodou!“ A naplnili ich až po okraj.
Potom im povedal: „Teraz načrite a zaneste starejšiemu!“ A oni zaniesli. Keď starejší ochutnal vodu premenenú na víno – on nevedel, skade je, ale obsluhujúci, čo načierali vodu, to vedeli – zavolal si ženícha a vravel mu: „Každý človek podáva najprv dobré víno a horšie až potom, keď si hostia upili. Ty si zachoval dobré víno až doteraz.“ Toto urobil Ježiš v Káne Galilejskej ako prvé zo znamení a zjavil svoju slávu. A jeho učeníci uverili v neho.“
spod Kaukazu do Kanaánu
Krátky príbeh je nielen dôkazom Ježišových nadprirodzených schopností, ale zároveň aj dôkazom o výsostnom postavení vína v živote židovského národa pred dvoma tisíckami rokov. Nie je to však prvá zmienka o víne v Biblii a nie je ani jediná. Víno sa spomína v Biblii celkovo 140-krát. Prvú zmienku treba hľadať v príbehu o Noemovi zo Starého zákona. Len, čo opadla potopa a jeho archa s cenným nákladom bezpečne pristála na úbočí Araratu, dostal od Stvoriteľa ako prvú úlohu – vysadiť vinice. Stal sa tak prvým známym vinohradníkom. A tiež prvým opilcom, keďže sa opil hneď zo svojej prvej úrody.
Celý článok si môžete prečítať, ak si kúpite Digital predplatné .týždňa. Ponúkame už aj možnosť kúpiť si spoločný prístup na .týždeň a Denník N.